ראשי » קטלוג » ראיונות » KREATOR - בראיון חדש    החשבון שלי  |   תכולת הסל     
טלפון
054-7770485
קטגוריות
CD'S - BLACK METAL
CD'S - DEATH METAL
CD'S - DOOM METAL/GOTHIC METAL
CD'S - EVERYTHING BUT METAL
CD'S - FOLK METAL/VIKING/PAGAN
CD'S - THRASH METAL/SPEED/HC
CDS HEAVY/PROG/HARD/POWER
חולצות
נדירים
DEATH IN JUNE
NIGHTFALL
RML - Raven Music Label Releases
TOMORROWS RAIN
תקליטים
כרטיסים להופעות
מאמרים
כל המאמרים
ראיונות ->
  Arallu - השד מהעולם העתיק
  Bartholomeus Night - בלהות
  KREATOR - בראיון חדש
  Overkill - ראיון חדש
  Samael - ראיון חדש
מוצרים חדשים
Tomorrow's Rain - OVDAN - Yellow LTD LP
Tomorrow's Rain - OVDAN - Yellow LTD LP
₪129.00
חיפוש מהיר
 
חפש מוצר
חיפוש מתקדם
מידע
אודות Raven
משלוחים
הצהרת פרטיות
תנאי שימוש
יצירת קשר
Enemy Of God Interview

KREATOR-CAUSE FOR CONFLICT WITH GOD

Kreator פוצצו השנה עם Enemy Of God, אלבום טראש מטאל לפי הספר שממשיך את הקו של Violent Revolution המצליח והמהיר, Enemy Of God מוקצן אף יותר מבחינה תמלילית ונוגע בלא מעט נושאים שאלינו כישראלים מאד ידברו, הזדמנות טובה להרים טלפון למלך הטראש Mille Petrozza ולפטפט מעט על אלוהים, טרור, מטאל והחיים....


-) אהלן Mille, אין פשרות אני מבין.., אם חשבנו ש Violent Revolution הוא אלבום כבד ורצחני הבאת לנו את Enemy Of God שהוא אף יותר קיצוני ומבחינת הישירות הטקסטואלית מתחרה יפה עם Cause For Conflict הרוטן שנאה וארס...

בשנתיים שעברו מאז Violent Revolution הספקתי לטייל כמעט בכל העולם עם הלהקה ולהופיע, בשנתיים האלו קרו לא מעט אירועים בעולם שלצערי עיצבו מאד את הקו של האלבום החדש, Enemy Of God מאד משקף את המציאות בעולם כיום כמו שאני רואה אותה, הטקסטים מאד ישירים, כמעט בשפת רחוב בוטה, ומאד כועסים, הטרור מכה בעולם, זו בעיה שהבנתי שהיא גלובלית ולא דוקא משתייכת לאזורים מסויימים....

-) זה מעין שוני בעמדה שלך שבעבר נטתה מאד לשמאל קיצוני ורדיקלי והשליכה את בעיית הטרור והפונדמנטליזם בעיקר על אזורים מוכי קונפליקטים כמו ישראל או דרום אמריקה

אני בהחלט הבנתי שהטרור לא מבדיל בין אזור לאזור, אין לו העדפה של מדינה או אזור אחד על משנהו בעיני, ארגוני טרור שונאים את הגרמנים באותה מידה ממש, זו בעיה עולמית והפתרון חייב להיות כולל וגלובלי ולא מקומי כי אחרת זה פשוט מאד יתפתח במקום אחר וחזר חלילה, הפתרון חייב להיות הוקעה חברתית של הפלגים האלו, דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה, זה כולל את הימין הקיצוני והפאשיסטי וזה כולל את ארגוני הטרור, שניהם "בשם האלוהים" עושים מעשים שלא ייסלחו, לכן קראתי לאלבום הזה Enemy Of God, אם הם מייצגים את האל אז אני גאה לעמוד בצד השני עם העקרונות שלי שכמובן שונים לחלוטין.

                     

-) שיר הנושא Enemy Of God מזכיר מאד את Terrible Certainty שלכם מ 87, גם ב Impossible Brutality יש קטע שדומה באופן מפתיע או לא ל Awaking Of The Gods שלכם מ 85, זו קריצה?

זה לא נכתב בכוונה ככה אבל כשסיימנו את השירים האלו שמנו לב לזה והחלטנו להשאיר את זה כך, זה סוג של קריצה אפשר לומר, קריצה לעבר.

-) גם השם של האלבום מאד קיצוני לכם, לא מפתיע בהתחשב בשמו של האלבום הקודם למשל....

כן.., הגיל לא משפיע עלי, להפך, אני רואה יותר ויותר הרס מסביבי ככל שאני מתבגר וזה משתקף בשירים שלי.

-) ההפקה והסאונד כאן הם יותר אפלים מ Violent Revolution אבל מצד שני יש הרבה קטעים מאד מלודים, כמעט Heavy Metal...

כן, מצד אחד הלכנו על סאונד יותר אפל וקודר, זה מתאים מאד לכל האווירה של האלבום הטעון הזה, אבל מצד שני הכנסתי לראשונה בקריירה שלנו השפעות ונגיעות מ Heavy Metal שזה סגנון שאני אוהב ותמיד הקשבתי גם לו, אני מאמין שזה יצא Kreator למרות הכל, ניתן לשמוע את ההשפעות האלו עלי בצורה מאד ברורה באלבום הזה יותר מבעבר.

-) אתה מרגיש במובן מסויים ש Violent Revolution היתה מעין התחלה מחדש שלכם?

כן, בהחלט כן, הצטרף אלינו הרבה קהל חדש שלא ידע את Flag Of Hate ואת החומר הראשוני שלנו וזכה להכיר אותנו רק בשנתיים שלוש האחרונות, זה בא אחרי כמה שנים בכלל לא קלות להרכב שהיו מלוות במשברים והרבה מאבקים, אבל האמונה וההתמדה בשילוב עם מקצועיות היא זו שתנצח ותשריש את המוזיקה היותר טובה בסוף, ואני מאמין ששני האלבומים האלו הם מהטובים שהיו לנו בכל מובן, קשה לי לומר מה האלבום הכי טוב אבל שני האחרונים בהחלט בצמרת.

                     

-) לנו כישראלים קל מאד להכנס לטקסט כמו Suicide Terrorists, אנחנו חווים את זה לצערי על בשרינו כאן אולי יותר מבכל מקום אחר בעולם, ההקבלה היחידה לעיסוק כה אינטנסיבי בטרור ובמיוחד בטרור הפונדמנטליסטי שהצלחתי למצוא בתחום המטאל היא באלבום Collective Demise של Salem שגם מאד התעסקו בנושא הזה, קיבלת ממני ומזאב עותק של האלבום לפני שנתיים כשהיינו יחד בגרמניה, זה גרם לך לראות עוד צדדים של הנושא?

כן, אכן האלבום הזה מאד מתעסק בטרור ובהשלכות שלו וכן, יש בהחלט דמיון בין הרעיונות שלנו ואלו שבאלבום ומאד אהבתי את האלבום, הדבר היפה הוא שההכרות אתכם וגם האלבום הזה הראו לי את הצד השני של המטבע, את הצד שבדרך כלל לא זוכה לחשיפה חזקה במדיה בעולם וברשתות החדשות, זה בהחלט נתן לי לראות בצורה אחרת את המצב.

-) בזמנו יצאת בצורה חזקה נגד ההתערבות של ארה"ב בנושא העיקראי לפני שנתיים, מצד שני אתה שר נגד Suicide Terrorists בצורה מאד נחרצת, אין כאן סתירה?

ארה"ב ובוש לדעתי נכנסו לתוך עיראק לא ע"מ להוקיע טרור אלא ע"מ לממש זכיונות נפט וע"מ להנציח יוקרה אישית, הרי בתוך ארה"ב בברוקלין ובניו יורק יש משרדים רבים של החמאס וכל ארגוני הטרור המקיימים שם בצורה חוקית לחלוטין מחנות אימונים למתאבדים בנשק שאת התוצאות שלהם אמריקה ראתה ב 11 לספטמבר, אז אם רוצים להלחם בטרור למה לא נלחמים במה שיושב לך מתחת לאף? על זה יצא זעמי...

-) השיר World Anarchy, מה עומד מאחוריו?

טקסט מאד ישיר, אני באתי משורשים של פאנק והארד קור מגיל צעיר, זה מתאר מצב ששלטונות וממשלות יוצרות בעיות במקום לשמש ככלי לפתרונם, הן משרישות את הבעיות כי זה מזין אותם, כבר ב 1986 כשכתבתי as long as there is a government will be riot of violence צצו ועלו השאלות האלו, השיר הזה ממשיך בצורה יותר בוגרת ומפוקסת מאותה הנקודה.

-) ומה מאחורי Voices Of The Dead?

לכל אחד, במיוחד בשנים המאוחרות שלו ככל שאנחנו הולכים וגדלים, הולכים ומזדקנים, יש חברים שמתו, קרובי משפחה שנפטרו ומכרים שכבר אינם בין החיים, אנשים שבחייהם ובמותם היו קרובים אליו, השיר הזה הוא על זה, על הפחד לאבד עוד ועוד אנשים אהובים ועל התקווה שאולי ומה טוב היה יכול להיות אם הם היו עמנו כאן עכשיו.

-) הופעת בהופעת אורח כסולן בשיר Mysteria של Edguy מהאלבום Hellfire Club, הופעת גם כסולן אורח עם להקת הטראש הגרמנית Desaster וגם באלבום של הלהקה שלי לשעבר Nail Within, אתה מאד תומך בלהקות

אם אני יכול לעזור ואני אוהב את החומר ואת האנשים אז למה לא? אני יודע שזה היה מאד חשוב לך ומאד רצית שאשיר והיה כייף להיות יומיים באולפן, מאד נהנתי, כנ"ל עם Desaster שגם אתם אני חבר טוב, את Edguy הכרתי דרך המתופף שלהם Felix שגר בעיר שלי ונהיינו חברים, עשינו כמה הופעות ביחד ואז הסולן שלהם Tobias Sammet שהוא בחור מאד מצחיק הציע לי להתארח בשיר מהאלבום שלהם ולאחד את הקטע של סולני טראש עצבני כמוני יכולים ללכת יד ביד עם סולני מטאל מלודי כמוהו וזה עבד מצויין, היה הרבה כייף באולפן, אני מאד אוהב את התוצאה.

          

-) כיום אתם אחת הלהקות היחידות בעולם שמנגנות טראש מטאל טהור, איך אתה מסתכל על זה שבהרבה מובנים הקדמתם את זמנכם עם אלבומים כמו Renewal ו Endorama והיום, כשלהקות אחרות מתנסות בכל מיני כיוונים אתם חוזרים לסגנון המהיר והרצחני המזוהה אתכם?

אני גם חושב שהאלבומים שציינת הקדימו את זמנם ובמיוחד Renewal שאמנם אהוב על מעריצי הלהקה אבל לא זכה למעמד הראוי לו, זה אחד האלבומים הכי טובים שלנו לדעתי, המוסיקה שלנו תמיד שיקפה את הרגשות שלי, כשהייתי בתוך פוליטיקה ושינויים חברתיים יצא Renewal, כשהייתי בדכאון ובתקופה עצובה יצא Endorama, היום אנחנו משלבים את הדברים הטובים מכל התקופות בחומר העכשווי שהוא אמנם מהיר מאד אבל מלא אווירה ועומק לדעתי, אנחנו את הנסיונות והאקספירמנטים שלנו כבר עשינו, יש לנו לא מעט אלבומים שיעידו על כך ואני חושב שבכל אלבום שלנו תשמע משהו שונה וכיוון אחר אבל בכולם תזהה מייד שזה Kreator.

-) השתתפת בתוכנית ילדים על מטאל? מה היה שם ואיך הם הגיעו אליך?

הם פנו אלי, קיבלתי יום אחד פשוט טלפון, הם חיפשו מישהו שיבוא לאולפן וידבר על רוק ועל מטאל מול הילדים, הסכמתי מייד, היה כייף, חוייה בהחלט, הייתי שם, הסברתי להם מה זה מטאל ומה זה רוק ומה ההבדל ביניהם, ניגנתי כמה קטעים על הגיטרה, הילדים מאד נהנו, ילדים זה דבר טהור, אין בהם עדיין את הזוהמה והלכלוך של העולם מסביב, העיניים שלהם היו מלאות סקרנות, מאד שמחתי לקחת בזה חלק.

-) בקליפ של Violent Revolution יש מסרים חזקים כנגד אכילת בשר, מה עמדתך בנושא?

שמע.. אכלנו יחד בגרמניה ואכלתי בשר..., למרות שהייתי בעבר צמחוני לתקופות, כן, יש שם מסרים כנגד אכילת בשר, אני מנסה לצמצם בצורה מאד משמעותית את הבשר שאני אוכל, הסיפור בקליפ הוא שבסופו החיות אוכלות את האדם, זה קליפ מאד חזק, עם מלא מסר בתוכו, אני שמח ששאלת את השאלה הזו.

-) התוודת כבר מספר פעמים בעבר שאינך היית מרוצה ב-100 אחוז מהתוצאה הסופית של אלבום הבכורה שלכם, "Endless Pain" (1985), לאור העובדה שהוא הוקלט ב-10 ימים, והרשלנות של הורסאט מילר (דיסטרקטור וסודום) בסטודיו, והוא מציג תוצאה כנה של מה שהייתם בימים ההם מבחינה מוסיקלית. לאחרונה מספר להקות ותיקות החליטו להקליט מחדש חומר ישן ( Testament למשל ) האם אתה רואה את קריאטור נוקטים בצעד מסוג זה? אם כן/לא, פרט מדוע. (האם אתה רואה בזה צעד לעשות צדק עם השירים הישנים שלא זכו להפקה/ביצוע הוגן, או לאלתר עוד דרך של להקות ישנות לעשות קצת כסף במינימום השקעה?)


אני לעולם לא אעשה דבר כזה, זה לגזול כסף בעיני, זה נמוך, חלק גדול מאד מהקסם של התקליטים הישנים שלנו זה בגלל שהם מאד Raw ומוקלטים בצורה מאד מלוכלכת שנותנת להם אופי, יש ביצועים חדשים באלבום ההופעה החיה שלנו, אבל ללכת להקליט את השירים מלפני 15 ו 20 שנה מחדש ולהוציא מזה אלבום?? ממש לא.. לא אני, בחיים לא.

-) איך הגעתם לעבוד עם Vincent Wojno ב Cause For Conflict שעבד עם אמנים כמו ויטני יוסטון?....

אז זהו... שזה מה שהוא אמר שהוא עשה.. זה לא בדיוק ככה.., בגדול הוא שימש כטכנאי בהקלטות ועשה לא מעט בלאגן באולפן.....

-) עם איזו עטיפה מהעטיפות של האלבומים שלכם אתה הכי מתחבר ואוהב?

קשה לומר כי כמו שכבר אמרתי קודם, לכל אלבום יש את הקטע שלו ואת הכיוון שלו אבל יש לי משהו מאד סנטימנטלי ל Pleasure To Kill.

-) Enemy Of God נשמע מאד מגובש, אתם נשמעים כמו יחידה אחת, ובאלבום עצמו יש הרבה אלמנטים שלכם מסוף שנות השמונים, היית אומר שמצאתם את הסאונד שלכם כיום בהרכב הזה?

אני רוצה להאמין שכן אם כי תמיד חשוב להשתפר עוד ועוד ובכלל כמו שכבר אמרנו: כל האלבום שלנו נשמע שונה מהאחר, Endorama לא דומה ל Violent Revolution ושניהם שונים מאד מ Renewal ושלושתם שונים מאד מ Pleasure To Kill, ובכולם מורגש שסה אנחנו, אז כן, אני מאמין שאנחנו מאד מרוצים מהסאונד ומהגיבוש הלהקתי בהרכב העכשווי, אבל אני לא יכול לומר לך איזה סאונד יהיה לנו באלבום הבא או איך הוא יישמע.

-) מה האלבום של Kreator הכי מצליח מבחינת מכירות?

אתה תופתע אבל Cause For Conflict....

-) באמת? אני מודה שאני מאד מופתע...

כן.., זה כנראה בגלל יחסי הציבור המאד חזקים שהיו לו והדחיפה החזקה בטלויזיה.

-) היית אומר ש Enemy Of God במהות שלו הוא אלבום עם מטען שלילי באותה נשימה שהיית אומר ש Renewal הוא אלבום עם מטען חיובי?

לא בהכרח, אמנם השם Renewal הוא חידוש, צמיחה מחדש, אבל שרתי באלבום על מצב פוליטי וחברתי מאד גרוע, על ניצול של ממשלות ופוליטיקאים, על אתאיזם, על פציפיזם מול ברוטליות שנתמכת על ידי השלטונות, ציינתי שדרוש שינוי אבל המסר היה מאד קשה ומלא כאב, כאן אמנם שם האלבום הוא מאד מצטייר כבעל מטען שלילי אבל יש תקווה באלבום, יש הרבה אור בסוף המסע הארוך והקשה הזה בעולם שלנו ואני מאמין שתמיד צריך להיות אופטימי ומה שתרגיש בפנים יוקרן גם החוצה ויחזור אליך בצורה כלשהיא בהמשך הדרך בצורה ישירה או עקיפה, אני לא מאמין ש Promise of a better future is a lie, הרגשתי כך בעבר, אני מאמין שניתן לשנות, שניתן להרים מודעות חברתית ולחולל שינויים.


.... וזה מה שיפה כל כך ב Kreator וב Mille Petrozza האיש: הוא מתכוון לכל מילה שהוא אומר וכותב רק את מה שהוא מתכוון אליו, הבנאדם מאמין בלב שלם בכל מילה שיוצאת לו מהפה וכשהוא מדבר על שינויים חברתיים אתה לא שומע מוסיקאי אלא אתה שומע מדינאי עם תפיסה עמוקה, זה מה שעושה ותמיד עשה את Kreator לאחת הלהקות עם הכי הרבה כבוד והערכה במטאל, להקות שבאמת גורמות להתגאות במוסיקה הזו.
אין מאמרים בנושא זה.
סל קניות
0 פריטים


Copyright © 2004 Raven Metal
info@ravenmetal.co.il

Powered by E-snif   ©oscommerce
Design By Amit Halachmi