ראשי » קטלוג » ראיונות » ראיון עם מקס קאבלרה    החשבון שלי  |   תכולת הסל     
טלפון
054-7770485
קטגוריות
CD'S - BLACK METAL
CD'S - DEATH METAL
CD'S - DOOM METAL/GOTHIC METAL
CD'S - EVERYTHING BUT METAL
CD'S - FOLK METAL/VIKING/PAGAN
CD'S - THRASH METAL/SPEED/HC
CDS HEAVY/PROG/HARD/POWER
חולצות
נדירים
DEATH IN JUNE
NIGHTFALL
RML - Raven Music Label Releases
TOMORROWS RAIN
תקליטים
כרטיסים להופעות
מאמרים
כל המאמרים
ראיונות ->
  Arallu - השד מהעולם העתיק
  Bartholomeus Night - בלהות
  KREATOR - בראיון חדש
  Overkill - ראיון חדש
  Samael - ראיון חדש
מוצרים חדשים
OFF GRID - REIGN OF THE ARCHITECT DOUBLE LP
OFF GRID - REIGN OF THE ARCHITECT DOUBLE LP
₪179.00
חיפוש מהיר
 
חפש מוצר
חיפוש מתקדם
מידע
אודות Raven
משלוחים
הצהרת פרטיות
תנאי שימוש
יצירת קשר
ראיון עם מקס קאבלרה

מקס קאבלרה, מעבר להיות השם הזה ידוע ומוכר לכל מטאליסט שמכבד את עצמו האיש מוכרז כאייקון מטאל רשמי והרבה מעבר לכך, אין הרבה יוצרי מטאל שההערכה אליהם מגיעה מכל קצוות המוסיקה האלטרנטיבית, מקס קאבלרה הוא כזה.
השנים ששימש כסולן ומנהיג Sepultura הפכו אותו מעוד סולן דת' מטאל כריזמטי לאישיות במוסיקה שאינה מיינסטרים.
הרבה זמן עולה בי הרצון לתפוס שיחה עם האיש הזה שכל כך השפיע על אלפי מוסיקאים וגם עלי, יום אחד פשוט לקחתי יוזמה וצלצלתי לאיש הזה ולאחר שיחות על הא ועל דא קבענו גם ראיון, הראיון מובא כאן במלואו, על הצד הכנה שלו בלי לייפות דברים ומבוסס בעיקר על שאלות ששאלתם בעבר כאן בפורום.

UNDER PALE GREY SKY

1) כשהתחלתם, עוד לפני Bestial Devastation היה לכם דימוי של להקה מאד אלימה, מעבר לאלימות היה קיים בכם מעין מרד לא מפוקס, הגיטריסט הראשון שלכם ג'יירו טי הצטלם בזמנו עם חולצת צלב קרס, איך אתה מהמקום בו אתה נמצא היום מסתכל על זה?

-) (נבוך מאד מהשאלה הלא שגרתית על הפתיחה) אם..., תראה..., זה היה קטע שלו של מרד לשם המרד, לא היתה שום אידיאולוגיה במעשים או בקוד הלבוש שלו, זה היה לשם המרד, אני נגד הדברים האלו ואני מתעב גזענות, כמובן שאז היינו הרבה יותר ברוטליים על כל המשתמע מכך, אני זוכר שכשהייתי ילד התלהבתי מאד מלהקות פאנק שלא שמו זין על כלום ובכוונה עוררו שערוריות בטלויזיה וכיו"ב, זה מצא חן בעיני, זה הראה לי שאני בצד הנכון של הדברים, עם הזמן אתה מתבגר והדעה שלך מתעצבת ומשתנה.

2) הייתם להקה קטנה, במדינה שאף אחד לא שם זין על המטאל שיצא משם, רק אתם ו Overdose הייתם קיימים, מאוחר יותר הגיעו להקות כמו Vulcano ו Sarcofago שלקחו את האלבום הראשון שלכם ומשכו את רף הברוטליות מעלה מעלה , אתה בקשר עם האנשים האלו כיום? הם די נתקעו לעומתכם, למה לדעתך?

-) היינו להקה קטנה אבל היינו מאד מוטיבציונרים בגישה שלנו, הלכנו עד הסוף עם הכל, הרבה מאד אנשים צחקו עלינו אז, לעגו לנו ולחלומות שלנו, היום הם מסתכלים על זה אחרת אני חושב, כמובן שיש לנו עדיין הרבה חברים ואנשים יקרים בברזיל אבל אתה לא יכול תמיד לשמור על קשר עם כולם כל הזמן והחיים מביאים אותך למקומות ולשבילים אחרים לפעמים. (ענה רק על חצי שאלה אבל ניחא, במשך רוב הראיון נמנע האיש מלהתייחס ללהקות אחרות כמעט).

3) קיבלתם את החוזה לאלבום הראשון שלכם בחברה הברזילאית Cogumelo Records, איך היתה ההרגשה? איך אתה מסתכל היום על האלבום הזה?

-) הוא הוקלט בטייפ 8 ערוצים, בתנאים מאד מחתרתיים וקשים אבל יש בו רגעים יפים וזו הטריות של אותה התקופה שלנו, זו ההתחלה, היינו על גג העולם כשקיבלנו את החוזה, לא האמנתי שאי פעם נגיע רחוק, רצינו לנגן למי שאוהב אותנו, הכל התפתח מעצמו כמעט.

4) האלבום השני (והמוצר השלישי) שלכם Schizophrenia היה שינוי חד מהאלבום הראשון, הטקסטים הפכו משטניים למתעסקים יותר באיכות הסביבה ובפחדים אפוקליפטים (נושא שהיה אז מאד פופולארי במטאל וכמעט נעלם היום), הנגינה השתפרה וכמו כן הסאונד, השירה שלך נשמעה הרבה יותר טוב והאלבום כולל גישה יותר טראשית שלא לומר ספיד מטאל עם כל שינויי המקצבים שהתחלתם להכניס למוסיקה שלכם.

-) כן, הפעם הציוד היה קצת פחות מחתרתי, הקלטנו את האלבום ביותר זמן, פאולו הבסיסט שלנו ואנדראס מאד הושפעו מלהקות כמו Megadeth ובעיקר מהאלבום הראשון שלהם וניתן לשמוע הרבה מאד נגיעות והשפעות כאלו בחומר, האנגלית שלנו עדיין היתה די פשוטה מבחינת הטקסטים אבל ניסינו להעביר את הכוונה שלנו בצורה הכי ישירה.

5) האלבום כלל שני קטעים ממש יוצאי דופן, The Abyss: קטע אינסטרומנטלי שהיה סימן לבאות אצלכם והראה בערך מה הולך לקרות הלאה, ו Troops Of Doom שהיה להיט ענק.

-) נכון, השיר האקוסטי באמת הראה מה אנחנו חושבים לעשות בעתיד, אל תשכח שאנחנו מדברים על שנת 1987, הרבה אנשים לא הבינו מה הקטע של השיר הזה באלבום ולמה הוא שם אבל בישבילינו זה היה מאד חשוב לשים אותו שם ולהראות מעט על השורשים שלנו, את Troops Of Doom הקלטנו אחרי שהקלטנו את כל האלבום, בגלל זה הסאונד שלו שונה משאר השירים בדיסק, אני חושב שהפתיחה שלו והריפים הקליטים בתחילת השיר הם מה שהפכו את השיר לבולט כל כך, גם העובדה שמבחינה הפקתית הוא נשמע הכי טוב והכי מקצועי באלבום תרמה לכך.

6) וזה כבר הראה את הכיוון של יצירת הפאר הבאה שלכם: Beneath the Remains

-) זה היה הפתיח....



7) Beneath The Remains היה המעבר שלכם ל Road Runner , חברה שעד אז התעסקה בעיקר בטראש ובהאבי מטאל, מה קרה?

-) הם התלהבו מהאלבומים הקודמים ששלחנו להם ומכל הכתבות שהיו עלינו במגזינים והחליטו להחתים אותנו, עשינו אז הרבה מאד רעש באנדרגראונד, היינו בכל המגזינים, Beneath היה האלבום הראשון שהקלטנו מחוץ לברזיל ועם תקציב נורמלי ולא תחת לחץ, אני חושב שהאלבום הזה הוא בהחלט נקודת המפנה שלנו ומה שהפך אותנו ללהקה מיוחדת.

8) הטקסטים תפסו צורה אישית הרבה יותר, תסכול, מאבקים יומיומיים, Inner Self, Slaves Of Pain וכיו"ב היו שירים שנשאו אתם מטען אישי לא קטן.

-) כן, כתבתי באלבום הזה הרבה יותר על מה שכואב לי אישית כאדם מתבגר, מאד ישיר ומאד לעניין, אני חושב ש Inner Self זה המעין "המנון" של מה שעשיתי בסולטורה, אף אחד לא הכתיב לי את ה Inner Self שלי, רק אני מוביל אותו, השיר הזה היה מאד נערי ברוח שלו ואולי בגלל זה הוא כל כך הצליח, הרבה אנשים יכולים להזדהות עם המסר שלו.
היו כמובן גם שירים על אקולוגיה וכיו"ב אבל הקו המנחה של הטקסטים היה הרבה יותר אישי.

9) גם המוסיקה היתה כבר הרבה יותר מתוחכמת

-) כן, בדיסק הזה באמת הושפענו מהרבה להקות טראש מטאל שהיה אז מאד חזק, אני חושב שזה האלבום הכי טראשי שלנו, כמו שאמרתי כבר, Megadeth ועוד להקות בסגנון, Sacred Reich וכל אלו, המוסיקה היתה פה הרבה יותר טראש ספיד מטאל וכמובן שגם ניגנו הרבה יותר טוב והאלבום נשמע הרבה יותר טוב מבחינת סאונד.

10) הפתיעה אותך ההצלחה הגדולה שלו?

-) כן ולא, כן כי לא חשבנו שזה יתפוס עד כדי כך ולא כי ממש קרענו את התחת כל השנים האלו, אבל להגיד לך שזה מה שציפינו שהאלבום יצור, ממש לא, באיזה אלבום אתה שמעת עלינו לראשונה?

11) באלבום הזה אבל האלבום הראשון שלכם שקניתי היה Schizophrenia ומכיוון שמאד אהבתי אותו קניתי מייד את Beneath The Remains וממנו ממש נפלתי, יש לי פינה חמה במיוחד לאלבום הזה, אני חושב שהוא מעולה, אולי הכי טוב שלכם, זה גם הקליפ הראשון שצילמתם, Inner Self

-)כן, הקליפ הוא בעצם הוקרה לכל הקהל שלנו ולכל מי שליווה אותנו עד אז, הוא מראה את ספולטורה של אותה תקופה: להקה פרועה שמנסה להתמקצע כל הזמן אבל הרבה מאד אנרגיות רצות שם, הוא גם מראה את השורשים הברזילאים שלנו, זו הפעם הראשונה שהראנו בצורה ממש מוחצנת את העניין הזה וזה התגבר באלבומים הבאים.

12) האלבום הזה הוציא אתכם לסיבוב הופעות מחוץ לברזיל, איך היתה ההרגשה?

-) מצויינת, אחרי כל כך הרבה זמן שאכלנו חרא, אני זוכר עוד כשהייתי ילד ואמא שלי ראתה פוסטר של Welcome To Hell של Venom על הקיר היא פרצה בצעקות וכעסה עלי, אנשים צחקו עלינו בברזיל והראנו שאנחנו הלהקה שפרצה החוצה למרות הסקפטיות של כולם, האמנו בעצמינו והצלחנו לפרוץ את השער הזה החוצה אט אט מחוץ לברזיל.

13) האלבום הזה העלה את רף הצפיות עוד יותר גבוה...

-) כן, אף אחד בחברת התקליטים לא חשב שזה ימכור יותר מכמה אלפים, ומהר מאד היינו אחת הלהקות הכי מוכרות שלהם, הם כמובן קלטו את הפוטנציאל והשקיעו בנו המון באותה תקופה, היה ברור שצריך שנה שקט על מנת לעבוד על האלבום הבא ואכן לקחנו זמן עבודה על מנת להעלות את האלבום ששינה את פני המטאל בהרבה מובנים....



)) ARISE, ה-אלבום שנתן את הפיצוץ הבלתי צפוי לרוק הכבד והעלה אתכם לרמה של סטארים, אני בטוח שאף אחד לא חלם ולו בחלומות הורודים שלו שהאלבום יעיף מעבר למליון עותקים, זו היתה הפתעה מוחלטת, מה היה שם?

-) האלבום הזה יצא עם מסע יחסי ציבוא ענק, מטורף פשוט, החברה השקיעה בנו ללא הפסקה , ראיונות, מודעות, עשינו 2 וידיאוקליפים לשירים מהאלבום הזה, הקליפים היו מאד מיוחדים ביחס לקליפים שרצו אז במטאל או ביחס לקליפ הראשון שלנו, הצילומים היו במקומות אקזוטיים וכל האווירה החצי מדברית חצי אפוקליפטית תרמה המון לצורה בה שני הקליפים האלו יצאו, ה MTV היה חזק מאד באותה תקופה ותוכנית הרוק הכבד שלו שידרה אותם ללא הפסקה, יצאנו לסיבוב הופעות באירופה, הסיבוב האירופאי הראשון, כחימום ל Sodom שהיו אז בשיא ההצלחה שלהם, באו למופע באנגליה המון כתבים מכל עתונות המטאל וכולם כתבו ש"גנבנו" את ההצגה, זו היתה עוד נקודת מפנה אצל הקהל האירופאי, הם פשוט באו לראות את התופעה הזו מברזיל, ביחס לאלבום עצמו, תקציב ההקלטה היה גדול בהרבה מהאלבומים הקודמים, השקענו המון בהפקה, זמן ארוך והרבה מאד סבלנות, המוסיקה נשענה על הקטעים הטכניים שהתחלנו לפתח באלבום הקודם אבל לקחנו אותה כמה צעדים קדימה, השירה הפכה יותר פרונטלית ויותר פתוחה, הריפים שלי ושל אנדראס היו הרבה יותר מעובדים נכון וגם החיבורים ביניהם היו הרבה יותר זורמים.

15) אני חושב שגם תדמיתית באתם עם קטע אחר

-) בוודאי, העטיפה מבחינת המראה שלה היתה משהו שלא נראה עד אז במוסיקה הזו, הצילומים, לא התביישנו להראות את השורשים שלנו ולא התביישנו להפגין אהדה גם לאמנים ולהקות שאינם בהכרח מסצינת המטאל, יכלת לראות אותי בקליפים עם חולצות של GBH או של DEAD KENNEDYS למשל, אני אוהב גם דברים אחרים כמו פאנק ומוסיקה תעשייתית ולא התביישתי להראות את זה, זה אחד הדברים שהחלו את החיבור שלנו כלהקה עם סוג קהל אחר ממוסיקה אחרת שגם כמו המטאל, אינה מיינסטרים, הקהל הזה שלא הכיר אותנו קודם נחשף אלינו והחל לפרגן, מבחינתי אני בעד איחוד של סגנונות כאלו ואני לא מוצא כל סיבה לטינה או לאיבה בין מטאל לפאנק וכיו"ב, כולנו באותה הסירה.

16) חזרה ל Arise , היו באלבום 3 להיטי ענק ומספר לא מובטל של שירים מאד מיוחדים, תן אור:

-) טוב, שיר הנושא הוא תמצות של הקונספט, "נעלה מתוך השמיים האפורים מעלה, באמצע הסוף, באמצע האפוקליפסה, למה אנו חיים איני יודע, רואה את העולם קורס, צועק, מת" ריכוז של הרעיון והקו המנחה, השיר השני הוא אולי הכי ספיד מטאל שכתבנו מעולם, אני חושב שהריתמיקה שלו והחיבור בין הקטעים עשה אותו לאחד השירים הכי מוצלחים שלנו, Under Siege זה שיר יותר אקספרמנטלי אבל עדיין בעל קטעים סוחפים, הכנסנו לחומר מקצבים דרום אמריקאים בתיפוף, מגמה שהחלה כבר ב Beneath The Remains והמשיכה הלאה, איגור נכנס חזק לעניין של המקצבים האלו וביחד עם הריפים שלנו זה יצר מעין סמבה מטאל שאף אחד לא שמע מקודם, כל זה היה מגובה בשילוב בין טראש לדת' מטאל שגם הוא לא היה מקובל, אנשים לא ידעו איך לקטלג אותנו, זה טראש? אבל הוא מגרגר והטקסטים מתאימים לדת' מטאל מבחינת הקונספט, זה דת'? אבל הריפים נשמעים טראשיים והזמר לובש בכלל חולצה של להקת פאנק...., היינו אחרים, אני מאמין שבנקודה הזו השורשים שלנו בהחלט גרמו לנו להשמע שונה ואחרת כי הושפענו מבליל של דברים, החל בלהקות ששמענו מילדות ומוסיקה ברזילאית ועד להרכבים עדכניים.


17) הוצאתם גם סינגל, Under Siege

-) זה היה רעיון של חברת התקליטים, הוא דחף את Arise אבל הקטע המצחיק הוא שמה שהפך באמת ללהיט חזק היה הבונוס טראק: גירסת הכיסוי ל Orgasmatron של מוטורהד, זה הפך להמנון ואנשים רבים בכלל לא ידעו שזה קאבר... בסופו של דבר צילמנו לשיר הזה וידיאו קליפ והוא הפך לשיר חובה ברפרטואר שלנו בהופעות, מהקטעים החזקים שלנו.

18) הוצאתם גם קסטת וידיאו של הופעה בספרד Arise In Barcelona עם ראיונות והופעה מדהימה שלכם.

-) תודה רבה, הקסטה היתה כדי להראות לאנשים שגילו אותנו באלבום Arise מי אנחנו בכלל ומה הרעיון מאחורי ספולטורה, הקסטה כללה בנוסף להופעה שבאמת היתה אחת הטובות שלנו אי פעם, את הקליפים שצילמנו עד אז, שלושת הקליפים, וראיונות עם כולנו בהם אנחנו מספרים על החיים בברזיל, על הילדות וכל זה, דרך אגב, הקסטה הזו יצאה בדיוידי שלנו שמאחד אותה עם הקסטת וידיאו השנייה שיצאה מאוחר יותר (אחלה דיוידי .י.ש) כך שהקסטה הזו שהתקבלה מאד יפה, דחפה קדימה את ההופעות שלנו ומצאנו את עצמינו מופיעים בהרבה פסטיבלים לצד להקות ענקיות.

19) ואז...ואז שוב שקט קל... היתה שמועה ב 1991 שאתם הולכים להגיע להופעה בישראל...

-) הגענו אכן לישראל שנתיים אחר כך, אבל כדי לעשות משהו אחר לחלוטין....


0) אחרי שנה של שקט הצלחתם לעשות את הבלתי יאומן ולהוציא את אחד האלבומים בעלי ההשפעה הכי גדולה ברוק הכבד אי פעם Chaos A.D., קשה לדמיין את קיומן של להקות כמו Machine Head או את הצלחת הענק של הרכבים כמו Biohazard, Pro Pain, Dog Eat Dog, Korn ועוד, ללא האלבום הזה היה יוצא ונותן בעיטה באחוריים של כולם, זה היה אלבום פורץ דרך ברמה שמעט מאד אלבומי רוק יכולים להיות, בוא נלך צעד צעד אל האלבום החשוב הזה., ראשית השם: מחווה ל Earth A.D. של ה Misfits???

-) (צוחק) אולי... רק אצלינו זה כאוס...

21) המוסיקה הפכה מבחינת הריפים לפשוטה הרבה יותר ולא טכנית, ריפים פשוטים אבל מצויינים שנותנים בראש ונחקקים במוח בלי להמאס, חזרה על קטעים המבליטה את השירה שבאלבום הזה נשמעה הכי בשרנית והכי טובה שלך אי פעם, מה עמד מאחורי זה?

-) ניסינו לעשות אלבום יותר ישר ולעניין, פחות מסובך מבחינת הריפים והכתיבה, ניסינו בפעם הראשונה ממש להכניס לתוך המוסיקה שלנו השפעות של מוסיקה אחרת שאנחנו שומעים שלא נתנו לה ביטוי בעבר, נגיעות של פאנק, של הארדקור, של מוסיקה אלטרנטיבית שאנחנו אהבנו, הרבה קטעים ישירים יותר ופחות טכניים, השירה מאד "יבשה" מבחינת הסאונד, הכוונה היא שהיא חסרת אפקטים כמעט ושומעים את הבשר שבשירה ואת הגרון הניחר האמיתי ולא טריקים של אולפן.

22) שירים כמו Refuse Resist או Territoty הצליחו להראות בצורה מעולה את השילוב הזה, Territory שהיה סינגל הבכורה מתוך האלבום גרם להרבה אנשים שוק, מטקסטים בסגנון של Arise שהיו באנגלית יחסית גבוהה עברתם לשפת רחוב כמעט, קטעים כמו What Is This Shit? וכיו"ב, הגישה היתה הרבה יותר ישירה.

-)כן.., אני מבין למה אתה מתכוון, זה בהחלט ככה, היה כאן מוטיב חזק של אמירה חברתית וזה זורם חזק מאד לאורך כל האלבום, החל בשיר הפתיחה וטריטורי דרך שירים כמו Biotecch in Godzilla, או Amen שהיה שיר מאד מיוחד.

23) הקלטתם גם את Kiowas על כלים ברזילאים עממייים, מה הקטע מאחורי השיר הזה?

-) שורשים איש, להראות בצורה ברורה מאיפה באנו.

24) הרבה התעסקות בעבר שלכם יש באלבום הזה, קטעים כמו "מכיר את דרכי, אני אשאר, לא התחלתי אתמול, אוכיח אותך על טעותך, חיי לימדו אותי שאני תמיד לבד" או בשיר האחרון "הכאב מחזק אותי מדי יום, מבטא את האגרסיות שלי על ידי בלבול, אינך חי את המלחמה שלי", הרבה תראפיה שניסית להגיע אליה דרך הכתיבה הישירה והנוגעת בבשר הזו?

-)כן, עברנו ילדות לא קלה בתור ילדים, הרבה חוויות ודחייה בהרבה מובנים, האלבום הזה סגר לנו פינות עם הרבה מאד דברים שרצינו לומר, אני מרגיש ומאד שמח שנכנסת לעומק של השירים מבחינת המסר והרעיון שניסיתי להעביר בהם, זו מלחמת החיים שלי והיא מבוססת ונכתבה על גבי נייר ועל גבי תקליט, זה צורך לכתוב ולבטא את עצמך, זה לא מקצוע, זה דחף.

25) אז Inner Fear הוא עדיין Your Worst Enemy?

-) לחלוטין, אם כי אני מתגבר עליו, אל תתנו לו להכניע אתכם, תקשיבו לקול הפנימי שלכם, לדחף האמיתי שבא מבפנים.

26) אני זוכר שקראתי ראיון עם הנרי רולינס והוא טען כי הכתיבה שלו היא דחף, צורך, כמו צורך לשתות, כמו תראפיה.

-) זה בדיוק כך, והנרי רולינס זה בנאדם שכן ראוי להקרא סופר, איש שהוציא כמה ספרים מצויינים ומספר לא מבוטל של אלבומים שאני ממליץ לכל אחד לשמוע, אני מד אוהב אותו, מסכים עם זה לחלוטין, אתה יודע ש Black Flag התאחדו לכמה הופעות לאחרונה?

27) באמת? (וכאן מתחיל דיבור של שני מעריצי הנרי רולינס עליו ועל להקתו הראשונה Black Flag שגם אותם אני מצטרף למקס וממליץ לכולם לשמוע), בחרתם בקאבר מאד לא אופייני לאלבום, The Hant של New Model Army, למה?

-) ניו מודל ארמי זו להקה שכל חברי הלהקה מאד אוהבים, זו אולי אחת הלהקות היחידות שכולנו אוהבים, תמיד אחרי הופעות כשהיינו באוטובוס ורצינו לשמוע משהו רגוע יותר היינו שמים דיסקים שלהם, אפילו פאולו הבסיסט שבדרך כלל היה שומע רק Manowar או Megadeth אהב אותם מאד, אז החלטנו כמחווה ללהקה לעשות גירסה שלנו לשיר שלהם, הם שמעו את זה ואהבו, מה דעתך על השיר?

28) אני חושב שהוא שיר טוב מאד במקור אבל הקאבר שלכם הרבה יותר טוב, זה נשמע ספולטורה לחלוטין, מתווסף לרפרטואר שלכם ונשמע טבעי מאד בתוך האלבום, מה הקטע של We Who Are Not As Others?

-) לצרוח את מה שאנחנו מרגישים החוצה, לומר "אנחנו אחרים" גם המוסיקה בשיר הזה שונה משאר האלבום, אווירתית יותר, אני מאד מחובר לקטע הזה.

29) צילמתם קליפ בישראל ל Territoty, למה בחרתם דוקא אותנו? ולמה לא הופעתם כאן? אני זוכר שכשהייתם כאן התקשר אלי חבר שעבד במלון בירושלים בו הייתם ואומר לי "לא תאמין מי כאן, מקס וספולטורה", הייתי בטוח כמובן שהוא צוחק עלי ולא טרחתי להגיע למלון בעצמי...

-) בחרנו את ישראל כי אצלכם זה ביטוי מצויין לעימות על אדמה, לקונפליקט על רקע דתי שצמח לעימות, רצינו להביע את התחושה של שני צדדים הנמצאים בשני צידי הכוונת והאווירה בישראל כולל כל המקומות הקדושים מאד התאימה לכך, אני מאד גאה בקליפ הזה ואני מאחל ומקווה שיום אחד תסתיים המלחמה על הטריטוריה ואנשים לא יפעלו על פי עיוות של הדת למלחמות, הלוואי שיהיה לכם שלום שם, הכרנו המון אנשים נפלאים אצלכם, הרבה שאלו אותנו למה אנחנו לא מופיעים, הגענו האמת עם צוות לא קטן של אנשים לצלם את הקליפ הזה וזה עלה הון כסף לחברת התקליטים שלנו, היינו בהמון מקומות כמו מצדה, רחבת הכותל ומשכן הכנסת אצלכם, צילמנו שם, הבימאי של הקליפ רצה להתמקד רק בעבודה על הקליפ ולא לתת לשום פרט להפריע לו ולכן גם לא היתה הופעה, אני זוכר שאת סצינת הבוץ בים המלח צילמנו במשך 8 שעות מכוסים בבוץ, בסופו של דבר זה 5 שניות בקליפ.., אבל הוא הקפיד על כל פרט הכי קטן, אני חושב שיצא באמת ודיאו שמשקף את הרוח בשיר.

30) באותה תקופה יצאו עוד 2 אלבומים לפני כאוס אידי שהיו שילוב של להקות מטאל גדולות ומצליחות עם מוסיקה יותר אלטרנטיבית ועדכנית, אלבומים מצויינים שיצאו לפני האלבום שלכם ואני לפעמים מקבל את ההרגשה שהושפעתם מהם או שהם לא קיבלו את החשיפה הנכונה כי כאוס אי די גנב להם את ההצגה, אני מדבר על Renewal של קריאייטור ועל Green של Coroner, מה אתה אישית חושב על העניין ועל האלבומים האלו?

-) אני לא חושב שגנבנו את ההצגה , אלו להקות טובות שאני מכיר ואוהב, ניסינו פשוט להוציא את המיטב מכל ההשפעות שלנו החוצה וזה מה שהתקבל באלבום, אני שמח וגאה שאנשים התחברו לזה.


) ROOTS היה עוד התפתחות שלכם, האלבום הטיס אתכם גבוה למעלה אבל אצל הרבה מהמעריצים שלכם התקבלה התחושה שזה כבר צעד אחד יותר מדי, האלבום הזה היה פחות מטאלי וכלל ריפים יחסית פרימיטיבים על מקצבים דרום אמריקאים שבטיים, אני יכול לסמן אותו כאלבום שבלעדיו סצינת הניו מטאל אולי לא היתה קיימת, לקחתם את הקונספט הברזילאי מאד מאד רחוק, אני אוהב את האלבום הזה אבל לטעמי היתה כאן הליכה צעד אחד רחוק מדי, מה דעתך?

-) Roots היה אכן התפתחות מכאוס אי די, יש משהו בזה שדחפנו את הגבולות מאד רחוק, אבל זה היתרון בלהיות אמן מנסה ונסיוני שמנסה לתת כל פעם בצורה הכי כנה את מה שהוא מרגיש לקהל וזה היה מה שהרגשנו, לקחנו את השורשים שלנו והצאנו אותם החוצה, זה היה מסע שורשים שכזה.

32) אבל גדלתם ת'כלס על Venom ועל Judas Priest ולא על סמבה וקרנבל בריו..., הרי כל ילד מטאל ב99 אחוז מהמקרים מתכחש למוסיקה העממית שלו בגיל צעיר.

-) נכון, לכן שני האלבומים הראשונים שלנו לא כללו שום מוטיב כזה, האלבום השלישי כלל אולי 5% כזה , Arise הראה קריצה, כאוס עוד יותר, זה היה תהליך הדרגתי על הכרות מחודשת והכרה וביטוי של השורשים שלך.

33) שיר הנושא Roots Bloody Roots כלל מעבר לטקסט המאד ישיר שבא בהמשך למגמה של כאוס אידי גם וידיאו קליפ צבעוני וססגוני, יוצא דופן ומקסים, ספר מעט

-) השיר הזה הוא בעצם מיצוי הקונספט של האלבום וההצהרה שבו "אלו השורשים שלנו וזה כאן וזה אמיתי" , זה מה שניסינו להעביר בקליפ, התחברנו עם בימאי שעשה גם סרטי תעודה דקומונטרים ועבדנו על שילוב על מסורות ברזילאיות, קאפוארה, תלבושות עממיות וכל דבר שמבליט ומראה על המסורת הססגונית ממנה באנו, כל זה בא בד בבד עם קטעים בהם אני צורח את הנשמה וזועק את הכאב החוצה ברחובות העיר, זה קליפ מאד ציורי, עד היום כשאני שומע את השיר אני מדמיין את הקליפ.

34) אם מדברים על קליפים, אז הקליפ הבא מהאלבום Ratamahatta היה יצירת מופת של אמנות ועריכת וידיאו, מעבר לשיר הסופר מקורי היתה כאן מלאכת מחשבת.

-) כן, הקליפ הזה בהחלט מיצג של אמנות, לא רואים אותנו בקליפ הזה ולו לשנייה אחת, אבל הוא כל כך מעביר נכון את השיר, כל כך חזק, הדמויות מרצדות שם על המסך בצורה מאד אמינה וכל האווירה השבטית והג'ונגלית עובדת מאד חזק, מאד גאה בקליפ הזה.

35) הקליפ של Attitude בזירת איגרוף?

-) כן, זה היה רעיון שלא בא ממני אבל הלכנו אתו, זה משקף את המאבקים הבלתי פוסקים של העולם הזה ומה שאתה עובר כאדם במלחמה הבלתי פוסקת הזו, שמור על הייחוד שלך ועל הסגנון הייחודי שלך כאדם, זה המסר.

36) עבדתם כאן עם רוס רובינסון שעשה גם את קורן, הוא שינה לכם את הסאונד לחלוטין, הגיטרות הרבה יותר צורמות והשירה פחות מוחצנת מאשר בכאוס אי די , הוא מתח לך את הגרון עד גבול היכולת האנושית...

-)כן, רצינו שינוי בסאונד של הלהקה שישתקף עם הקו השבטי של האלבום ועם ההשפעות שרצינו להכניס, סך הכל זה בא לידי ביטוי גם בשירה, היות והאמירה כאן היתה מאד חזקה אז היה טבעי ומתבקש שאצעק אותה בהרבה מקרים ולא סתם אגרגר את המילים, When you go down - you go down fighting , הצעקה מתחזקת עד הסוף.

37) צעד מיוחד עשיתם כשנסעתם ליערות הגשם בברזיל להצטלם אתם לאלבום ולקליפים, אני זוכר שסטינג ופול סיימון (ב"גרייסלנד") עשו דברים דומים.

-)כן, זו היתה חוויה תרבותית ממדרגה ראשונה, אתה רואה את צורת החיים השבטית והטהורה הזו ומבין שאנחנו במירוץ שלנו מפסידים המון מהעניין והמהות בחיים.

38) בין כאוס אידי ורוטס עשית אלבום סטודיו אחד ואלבום בהופעה חיה של Nailbomb, הפרוייקט הזה עוד קיים? מה אתו?

-) זה כרגע פחות או יותר על הקרח למרות שאני מאמין שיתכן שאולי בעתיד נעשהמשהו, הרבה אנשים שואלים אותי על הפרוייקט הזה ועל מה קורה אתו, מסתבר שהרבה אנשים מאד אהבו אותו, אני מאמין שהאלבום יצא מחדש בקרוב, הופענו בפסטיבל דינאמו וההופעה הזו הונצחה באלבום שיצא כאלבום הופעה.

39) אם היית צריך לבחור כמה שירים של ספולטורה שייצגו עבורך את הזמן שלך בלהקה, במה היית בוחר?

-) ב Inner Self מ Beneath The Remains כי זה האני שלי, ב Arise מתוך האלבום הזה כי הוא ממצה את המסר החברתי, ב Territory מכאוס אידי וב Roots Bloody Roots ו Attitude מ Roots.

40) הקמת את SOULFLY זו היתה מעין לידה מחדש, איך היתה ההרגשה ואיך אתה מרגיש כשאתה רואה את ספולטורה מבצעים שירים מהרפרטואר שלך על הבמה?

-) יצירת Soulfly היתה כמו לידה מחדש, עברתי דברים מאד קשים באותה תקופה, מוות במשפחה הקרובה שמאד השפיע עלי, הרבה דברים קשים וכמובן הפרידה מספולטורה, אנחנו מנגנים כרגע גם מספר שירים מהרפרטואר של ספולטורה בהופעות, זה חלק גדול ממני ואני עומד מאוחריו במאה אחוז.




 

מאמר זה פורסם בתאריך Saturday 17 July, 2004.
שלח לחבר
ספר לחבר על המאמר הזה:  
סל קניות
0 פריטים


Copyright © 2004 Raven Metal
info@ravenmetal.co.il

Powered by E-snif   ©oscommerce
Design By Amit Halachmi