ראשי » קטלוג » ראיונות » אתם שאלתם: Kreator ענו    החשבון שלי  |   תכולת הסל   |   סיום הזמנה   
טלפון
054-7770485
קטגוריות
CD'S חדשים במלאי
נדירים
NAPALM RECORDS
Raven Music Releases
רונן בן טל - אור כשדים
כרטיסים להופעות
תקליטים - LP'S
מאמרים
כל המאמרים
ראיונות ->
  Arallu - השד מהעולם העתיק
  Bartholomeus Night - בלהות
  KREATOR - בראיון חדש
  Overkill - ראיון חדש
  Samael - ראיון חדש
מוצרים חדשים
TIAMAT - THE ASTRAL SLEEP
TIAMAT - THE ASTRAL SLEEP
₪45.00
חיפוש מהיר
 
חפש מוצר
חיפוש מתקדם
מידע
אודות Raven
משלוחים
הצהרת פרטיות
תנאי שימוש
יצירת קשר
אתם שאלתם: Kreator ענו

ביום גשום במיוחד מצלצל הטלפון ב Essen שבגרמניה ועל הקו Mille Petrozza הסולן ומנהיג להקת Kreator שעונה לכם על כל השאלות שרק רציתם לשאול, האיש שמח מאד לדעת שהשאלות בחלקן הגדול הוכנו על ידי מעריצים מהארץ:

1) ספר לי בתור התחלה על אלבום ההופעה הכפול החדש שלכם ועל ה די וי די, זה קצת מתעכב הלא כן?

-) כן, זה מתעכב כי אנחנו רוצים להוציא את התוצאה הטובה ביותר שהקהל ירגיש שהוא מקבל תמורה מלאה בעבור כספו, זה הולך להיות אלבום הופעה כפול וגם די וי די, יהיה גם מארז שבו יהיה גם את האלבום וגם את הדי וי די ביחד במחיר מוזל, ההופעה עצמה תכיל כמעט שעתיים של שירים שלנו מכל התקופות, הקלטנו 22 הופעות בסיבוב האחרון ואת המיקס עשה אנדי סניפ שעשה את ההפקה של האלבום האחרון שלנו ואת Nevermore האחרון, הדי וי די יכיל את ההופעה שלנו שצולמה במיוחד לכך פלוס די וי די שני נוסף (!!!) עם כל הוידיאוקליפים שהיו לנו בחמש עשרה השנים האחרונות, כך שזו אחלה מתנה למי שחיפש הרבה זמן את כל הוידיואים האלו ולא החיה כל כך איפה לצפות בהם, זה מתעכב כי אנחנו עוד עורכים את הוידיאו ומוסיפים קטעים, אני רוצה להוציא מוצר בסטנדרט גבוה, משהו שמי שקונה אותו ירגיש שהוא מקבל תמורה מלאה בעבור כספו.

2) מה בדיוק מעכב את העניין, הרי ההופעות כבר הוקלטו?
-) תראה, בניגוד ללהקות אחרות שמקליטות הופעה ואחר כך מגלים שנניח בשיר מסויים הבסיסט עשה טעויות אז הן מכניסות אותו לאולפן כדי שיקליט שוב את התפקיד שלו (ואז מן הסתם זה לא הכי "חי" בעולם..) אנחנו במקרה כזה לוקחים את אותו תפקיד בס מהקלטה של הופעה אחרת שהוקלטה לצורך זה כך שמה שאתה מקבל זה אלבום Live במאה אחוז, זו היתה הסיבה שהקלטנו 22 הופעות בסיבוב הזה ותאצממין לי, זה דבר מאד יקר שעלה לחברת התקליטים שלנו לא מעט כסף אבל על האיכות אני לא מתפשר.

3) שאלה של Exodus: "הייתה סיבה מיוחדת לשינוי הסגנון שלהם באלבום "אנדורמה"? לאיזה סגנון הם יותר מתחברים, לסגנון שהם ניסו איתו באנדורמה או ת'ראש האולדסקולי שהם תמיד עשו וחזרו לעשות באלבום "וילנט רוולוצ'ן"?
-) אני חושב שזה נובע מכך שאני למעשה כותב החומר של קריאייטור וכל מה שמשתקף בחיים שלי יוצא החוצה דרך המוסיקה, את "אנדורמה" עשינו לאחר אלבום טיפה יותר כבר בשם Outcast שבא לאחר אלבום מאד מהיר בשם Cause For Conflict כשמה שיצא לפני היה Renewal שהיה לא קל לעיכול גם הוא, את "אנדורמה" כתבתי בתקופה מאד גרועה של חיי, בחורף, אני לא אוהב את העונה הזו, היא גורמת לי לדכאונות ואני חושב שזה מאד משתקף באלבום הזה, זה אלבום שהוא בהחלט יציאה מהקו שלנו על כל המשתמע מכך, Violent Revolution הוא הרבה יותר אנחנו כפי שאנו מזוהים ומוכרים, אני מתחבר עם אנדורמה כי הוא משקף לי תקופה בחיי, אבל הסגנון שלנו תמיד יישאר אגרסיבי ויותר בכיוון האלבום האחרון.

4) שאלה של Panterman: " האם אתם מתכננים להמשיך להוציא אלבומים שהם לא בדיוק ט'ראש כמו באנדורמה, או שעקב ההצלחה של ויולנט רבולושין תמשיכו גם באלבומים הבאים ליצור ט'ראש מטאל גרמני, אגרסיבי ומושלם ?
-) ההצלחה לא היתה אף פעם אינדיקטור לגבי איך החומר יישמע הלאה, לדוגמא אחרי Coma Of Souls שהיה מאד מאד מצליח עשינו את Renewal שהיה מאד אקספרימנטלי ושונה, ואחרי Cause For Conflict שהיה האלבום שלנו שמכר הכי הרבה עותקים בגרמניה עשינו את Outcast ששוב היה "אחר" מאד, זה תלוי מאד באיך שאני מרגיש כאדם וזה יוצא החוצה דרך המוסיקה, אני מאמין שכמו שזה נראה לי עכשיו אנחנו נמשיך את הקו של האלבום האחרון.

5) שאלה של טרוריסט (הוא די הופתע מהכינוי הזה... י.ש.) "מה יחס התקשורת בגרמניה כלפי המטאל בכלל וכלפי הת'ראש מטאל ושאר המטאל הקיצוני יותר בפרט?

האם נתקלתם בהתעניינות מיוחדת מצד גורמים שאינם מעורבים במטאל בשל מסריכם החברתיים-פוליטיים הנוקבים? אם כן, מה היו התגובות?
-) התקשורת שאינה עיתונות מטאל אלא מגזינים חדשים לא שמים קצוץ על מטאל, אכפת להם מכל ההאוס והטראנס שהם תומכים בו, המטאל לא מעניין אותם הם מתייחסים אליו כאל סוג של מוסיקת מרד לנערים מתבגרים ולא יותר מזה (אני שואל אותו "למרות שגרמניה תמיד היתה תרבות רוק מצליחה? להקות כמו האלווין וסקורפיונס מכרו מיליון בגרמניה ! איך זה שיש בורות?), תראה למשל Manowar שעכשיו מצליחים מאד כאן, אתה רואה אותם בטלויזיה אבל בתור הסתלבטות, בתור סוג של בדיחה, מקריאייטור הם לא יכולים לעשות בדיחה כי התכנים שלנו רציניים הרבה יותר אז לרוב מתעלמים, לפעמים כשיש איזו שערורייה כמו ילד עם חולצה של מרלין מנסון שירה בילדים בבית הספר מזמינים אותי לטלויזיה לדיון בתור מוסיקאי קיצוני אבל עדיין מתייחסים אליך כגימיק, כליצן, כאיזה סוג של קוריוז, הם מעריכים את העובדה שיש לך שכל ודעות מוצקות אבל מסתכלים עליך בעין לא יפה ומאד בוחנת רוב הזמן, הפירסום העיקרי שלנו הוא בתוך קהילת המטאל שגם ככה ענקית בגרמניה כך שזה בסדר גמור מבחינתי.

6) שאלה של Cynicorens: ": התבטאת בקשר למדיניות ארה"ב בעירק. הבע את דעתך הכנה על המתרחש בישראל. האם אתה לא חושב שהפוליטיקה האירופית היא נאיבית ביחס לטרורריסטים ???
-) התכוונתי לדבר הבא: ארצות הברית משתמשת בכוח בצורה שנראית לי אישית מאד מוזרה, הם טוענים שבכוונתם לעצור את הטרור בעולם ושזו בגדול המטרה: המלחמה נגד הטרור המוסלמי וכיו"ב, אם זה כך אני שואל את עצמי למה הם נותנים לכל האירגונים האלו להמשיך להתנהל באין מפריע בתוך אמריקה? למה ירדו מבן לאדן? למה לא מפתחים משהו נגד צפון קוריאה? אני מקבל מעט את הרושם שיש כאן גם רצון לשלוט על מאגרי נפט וגם הרבה מאד עניין של יוקרה אישית של בוש שאביו לא סיים את המלאכה כמו שאמר שיעשה, אם רוצים להוריד דיקטטור ולשנות משטר יש עוד כמה דרכים לעשות את זה, כן, אני חושב שזה מאד חשוב להלחם בטרור ולהפוך את כמות המדינות הדיקטטוריות למינימום ולצמצם להם את הכוח אבל אני מרגיש שהם הולכים לא דווקא בכיוון הזה אלא מהרבה מניעים של כסף ויוקרה אישית וזו לא המטרה.

7) שאלה של lion_o: "באיזה אלבום לדעתך הייה הליין אפ הכי טוב?
-) שאלה לא קלה, אני יודע שהרבה להקות יגידו אותו הדבר אבל אני חושב שהליין אפ העכשווי הוא הכי טוב שלנו, האלבום האחרון הוא מאד מגובש ומאד אנחנו, Ventor הוא המתופף האידיאלי והטבעי של קריאייטור, הגיטריסט החדש מביא אתו סולואים יותר מלודיים ודרמטיים שיוצרים אווירה ומנגינתיות גם בקטעים המהירים, זה דבר שלא היה בעבר בלהקה, אתה תשמע את זה בצורה הכי טובה באלבום ההופעה החיה המתממש ובא, זו הצורה הכי טובה לשפוט את זה.

8)שאלה של Disgorge: "האם קריאטור עדיין בקשר עם פראנק בלאקפייר
ועם טריזי ואם כן מה היום הם עושים ואיפה הם מנגנים?
-) את טריזי לא ראיתי שנים, אני חושב שהוא פרש מעסקי המוסיקה ואם הוא כן עושה מוסיקה אז זה לא באופן מקצועי, פרנק חי בברזיל ויש לו להקה שם, הם מנגנים טראש, משהו בסגנון של סודום של פעם, פגשתי אותו לפני כמה חודשים כשהופענו שם.

8) שתי שאלות של יותם דפיילר: "אילו שירים הוא הכי פחות עומד מאחוריהם כיום, כלומר שהוא לא ירצה לנגן אותם בהופעה חיה כנראה בסבירות נמוכה במיוחד.
מה הוא חושב על עמיתות הת'ראש הענקיות סודום ודסטרקשן ? מה הוא חושב על להקות ת'ראש אמריקאיות כגון טסטאמנט ואקסודוס ?
-) זו שאלה שפעם ראשונה שואלים אותי..., בוא נאמר שמבחינה מוסיקלית יש כמה שירים מתוך Cause For Conflict שלא ננגן יותר בהופעה, כנ"ל לגבי כמה שירים מ Outcast, מבחינת טקסטים יש שירים ב Terrible Certainty שהם נורא מבולבלים ונאיביים ואני לא אנגן אותם היום, גם ב Coma Of Souls יש כמה שירים כמו Twisted Urges למשל או השיר האחרון באלבום שאני שר שם על דברים שנראה לי שרק אני יכול להבין.. הם נכתבו תחת השפעה כבדה של מריחואנה והיום אני לא מעשן יותר והשירים האלו נראים לי מאד מאד "תמוהים" אם להיות כנה, גם ב Renewal יש את Karmic Wheel שלא נראה לי מתאים (אני מביע מחאה מיידית... .י.ש. ) רגע, עכשיו כשאתה אומר את זה, אולי, אולי כן בעצם? אני חייב לנגן אותו מתישהוא, רעיון טוב !!
לגבי להקות טראש אמריקאיות ותחיית הטראש בכלל, אני מאד אוהב טראש אמריקאי אבל נראה לי שלאחרונה הרבה מאד אנשים קופצים מחדש על העגלה וחוזרים כאילו מתוך הקבר ואומרים "אנחנו פה !" איפה הייתם עשר שנים?? מה הקטע? או שאתה מוסיקאי או שלא, פתאום אתה שב מהמדבר? ראיתי הופעה של דארק אנג'ל כשהיינו בארצות הברית, ג'ין לא "היה שם" אם אתה מבין למה אני מתכוון, הוא לא היה נראה בתוך זה, אם זה כך אז למה להופיע? אני מאמין שזה לא בגלל הכסף כי הרבה כסף לא מרוויחים בעסק הזה אבל זה נראה לי לחזור מהסיבות הלא נכונות, הרי דיסטראקשן, סודום, אוברקיל, טסטמנט, אנחנו תמיד היינו שם, גם בתקופות הרעות, זה הרעיון.

9) שאלה של vio_lence: "איזה להקות שהם לא מטאל אתה אוהב?
-) אני אוהב גותי משנות השמונים, פאנק שגדלתי עליו, מיספיטס למשל, אני אוהב את קיית בוש, ויש עוד המון דוגמאות.

10) שאלה של angel: "מה המספר טלפון של הסולן ?
-) חסוי.

11) מה אתה זוכר מההופעות בישראל?

-) הגענו אליכם לראשונה ב 1992, הופענו 3 הופעות, ביחד עם אמקסז, הכל היה מאורגן מצויין, צילמנו גם וידיאו קליפ לשיר Renewal במדבר יהודה, הקליפ הזה יופיע בדי וי די החדש דרך אגב, היו הופעות מצויינות, בפעם השנייה בשנת 95 איזה חבר שלנו נסע לתחרות מקעקעים אצלכם והבטיחו לנו הופעה וציוד והכל, זה היה בנתניה, הגענו למקום והבנאדם לא פירסם את האירוע לא הביא ציוד ולא הגיעו אנשים, כמובן שביטלנו מייד את ה"הופעה" והתבאסנו מאד, חבל, אני יודע שיש הרבה אנשים אצלכם שרוצים לראות אותנו בהופעה.

12) אני אשאל את השאלה הבאה קצת אחרת (אנשים שאלו במקור "איך היה להקליט עם נייל וידין, ואנסה להפוך את זה למשהו יותר אובייקטיבי): Harris Johns הפיק לכם לפני 17 שנה את האלבום הסופר מצליח Pleasure To Kill, לפני חצי שנה חזרת לאותו אולפן ביחד עם רוברט גונלה מלהקת Assassin שגם לו הפיק האריס אלבום לפני 14 שנה, איך היתה ההרגשה לחזור לאותו מקום ולסגור מעגל?
-) אני הוזמנתי על ידך לשיר באלבום של נייל וידין ושמחתי מאד לעשות את זה, אני גם מכיר את תומס לינדברג ושוחחנו המון בעבר כך שזו היתה הזדמנות טובה שוב להפגש ולדבר בכייף, רוברט בא איתי וזה לא היה מתוכנון שהוא ישיר, הוא שמח להענות להצעה שלך ולשיר, זה סגר גם לו מעגל, הוא היה בטוח שבחיים לא תדעו מי אלו אסאסין בכלל, כך שהוא היה מאד מופתע לגלות שאתה וזאב גדלתם על הלהקה שלו, זו היתה הרגשה מצויינת לחזור לאותו אולפן ולאותו מפיק אחרי כלכך הרבה זמן ושוב לעבוד יחד, התחלתי את הקריירה שלי עם המפיק הזה, הוא עשה את האלבום שגרם לנו לפריצת הדרך המשמעותית בקריירה וזו הרגשה נפלאה לחזור לשם על מנת לעזור ללהקה חדשה ולתמוך בה.

13) שאלה של מוסמן: "האם אתם מתפרנסים מהמוזיקה כלהקת ט'ראש הגרמנית מספר אחת בעולם או שאתם עובדים בעבודות נוספות?
-) בעשור האחרון אנחנו מתפרנסים מהלהקה, אף אחד לא מיליונר אבל אנחנו מתפרנסים מזה.

14) שאלה של Deth_Trap:" האם אתם מתכננים להופיע בוואקן השנה... שאלה ראלית שאנ יודע שיש הרבה שירצו לדעת עליה את התשובה =)
-) אנחנו לא נופיע השנה בוואקן, הופענו שם בשנה שעברה, דרך אגב: אסאסין יופיעו השנה שם בהופעת איחוד היסטורית.

15) בקשר לעטיפה של האלבום האחרון: חזרתם לעבוד עם הצייר אנדראס מרשל שצייר גם את Coma Of Souls והעטיפה של הדיסק הזה מאד דומה לאלבום האחרון רק שהפעם המוח כבר לא פתוח, הוא נסגר, כמו מראה על התבגרות ועל פצעים שהגלידו, עדיין קיימים אבל יותר בצורה בוגרת המתאימה לגיל חברי הלהקה כיום ולצורה בה אתם רואים את החיים כיום?
-) ואווו איזו שאלה !! (האיש היה בשוק.. י.ש.) יש בזה המון, חזרנו לעבוד אתו כי אנחנו אוהבים את מה שהוא עושה וזה התאים בדיוק לקונספט שרצינו להעביר באלבום הזה, מבחינת הרעיון מאחורי השירים אתה צודק לחלוטין, הם עדיין לא קלים, עדיין תוקפים כל מיני תהליכים ודרכים שנראים לנו כקלוקליים, עדיין חדים ולא מתפשרים אבל הרבה יותר בוגרים והרבה יותר מתאימים לי כיום, אני כבר לא בן 25, אני יותר קרוב לארבעים מאשר לשלושים ומן הסתם בנאדם מתפתח, לומד וגדל, במיוחד טיפוס שהוא יוצר וכותב ואדם שאוהב וחשוב לו מטבעו לשאול שאלות, אדם שלא מקבל את העולם כמו שהוא ולא פוחד להביע מה שהוא מרגיש, לא כל אחד יכול לכתוב טקסטים ואני מרגיש שכיום במוסיקה בכלל ובמטאל בפרט יש נטייה לא לקחת ברצינות את הנושא הטקסטואלי וזה בל לי ומצער אותי מאד, אז לגבי השאלה: כן, טקסטים חדים אך לדעתי הכי בוגרים שלי.

16) במשך השנים יצאו לכם 3 אוספים, לטעמי רק האחרון היה טוב ונעשה ממניע שאינו כסף קל לחברת התקליטים, מה דעתך?
-) מסכים לגמרי, 2 האוספים הראשונים נעשו בלי ידיעתינו וללא תמיכה של הלהקה אלא על ידי שיקול של החברה בה היינו חתומים, האוסף האחרון Past Live Trauma הוא הכי טוב מבין השלושה אם כי אני לא חסיד גדול של אוספים, האלבום הופעה הכפול החדש הוא לטעמי המקבילה הכי טובה למי שרוצה אוסף שלנו, זה גם ביצועים אחרים ולא מה שיש כבר בתקליטים, זה גם סאונד עדכני ומצויין לשירים הישנים והקלאסיים שלנו, זה יכלול עטיפה מלאה דפים עם המון המון תמונות ומיגע עלינו שהגיעו ישירות מאיתנו, וזה לדעתי הצורה האמיתית לתת לקהל משהו איכותי וטוב שנותן לו גם משהו חדש, אל תשכח שחוץ מ 3 שירי הופעה חיה ב Out Of The Dark, Into The Light לא הוצאנו מעולם שירים בהופעה, ואני מדבר אתך על קריירה של 18 שנה..., כך שבאמת הגיע הזמן.


17) אוקיי מילה, זה הכל להפעם, תודה על הראיון ונדבר בקרוב.
-) בשמחה, שלח לי כבר עותק מהאלבום שלך !!...-))





מאמר זה פורסם בתאריך Friday 25 June, 2004.
שלח לחבר
ספר לחבר על המאמר הזה:  
סל קניות
1 x DESERT - NEVER REGRET
1 x BEHEMOTH - I LOVED YOU AT YOUR DARKEST
1 x ROTTING CHRIST - TRIARCHY OF THE LOST LOVERS CD
₪127.00


rc


Copyright © 2004 Raven Metal
info@ravenmetal.co.il

Powered by E-snif   ©oscommerce
Design By Amit Halachmi