ראשי » קטלוג » ראיונות » ראיון עם סאלם חלק 2    החשבון שלי  |   תכולת הסל     
טלפון
054-7770485
קטגוריות
CD'S - BLACK METAL
CD'S - DEATH METAL
CD'S - DOOM METAL/GOTHIC METAL
CD'S - EVERYTHING BUT METAL
CD'S - FOLK METAL/VIKING/PAGAN
CD'S - THRASH METAL/SPEED/HC
CDS HEAVY/PROG/HARD/POWER
חולצות
נדירים
DEATH IN JUNE
NIGHTFALL
RML - Raven Music Label Releases
TOMORROWS RAIN
תקליטים
כרטיסים להופעות
מאמרים
כל המאמרים
ראיונות ->
  Arallu - השד מהעולם העתיק
  Bartholomeus Night - בלהות
  KREATOR - בראיון חדש
  Overkill - ראיון חדש
  Samael - ראיון חדש
מוצרים חדשים
OFF GRID - REIGN OF THE ARCHITECT DOUBLE LP
OFF GRID - REIGN OF THE ARCHITECT DOUBLE LP
₪179.00
חיפוש מהיר
 
חפש מוצר
חיפוש מתקדם
מידע
אודות Raven
משלוחים
הצהרת פרטיות
תנאי שימוש
יצירת קשר
ראיון עם סאלם חלק 2

       אתה מגיע מתחום הגרפיקה והעיצוב, עיצבת את עטיפת , מה ניסית להעביר מבחינה רעיונית בדפי העטיפה ואיך אתה רואה את עבודתך כמעצב וגרפיקאי מבחינה אישית?


אתחיל את תשובתי דווקא מהחלק השני של השאלה. אני תמיד עושה הקבלה בין עולם המוסיקה לעולם העיצוב. גרפיקה היא שפה מוסיקלית לכל דבר. 


אך במקום תווים שמשמשים את המוסיקה, יש צבעים וצורות, כלומר השפה היא ויזואלית בעיקרה (להוציא גרפיקה אינטראקטיבית) כשמדובר בגרפיקה מודפסת.


כמו מוסיקה שבאה להעביר רעיונות ולהביע תחושות, כך גם הגרפיקה היא תרגום ויזואלי של רעיון מסוים, במילים אחרות גרפיקה היא אמצעי להעברת מסרים בדרך ויזואלית. אך אין עובדה זו הופכת את הגרפיקה והעיצוב לאומנות מכיוון שגרפיקה אמורה תמיד לתקשר ולמכור. כאן בדיוק מצוי הקונפליקט בין אמנות לגרפיקה.


אמן קם בבוקר מצייר, מפסל או יוצר כל דבר העולה על רוחו, הוא לא צריך לתת הסברים לאף אחד או לשרת רעיון מסחרי מסוים חוץ מאשר הרעיון שעבר בראשו בעת שיצר את היצירה. נתק זה שומר את האמנות טהורה מכל נגע מסחרי כזה או אחר, זו בעיני אמנות טובה שאינה קשורה לשום  צורך קיומי . אך לא אלו הם חייו של הגרפיקאי שבתהליך היצירה שלו נלקחים בחשבון הרבה מאד גורמים אחרים, חלקם כלכליים - מסחריים שלרוב מעיבים על תהליך היצירה, כשמדובר בגרפיקה שמשרתת רעיונות קיצוניים. כל העניין הוא לדעת לשלב באופן הכי טבעי את הגורם הכלכלי - מסחרי עם הגורם האמנותי  בדרך שתהיה הכי מקורית ויצירתית שתענה


לבסוף על צרכיו של הלקוח, משימה בהחלט לא קלה.  כשגרפיקאי נדרש לעצב לשם רעיון מסויים הוא אמור לפני הכל לנתח ולהבין לעומק את מהות הרעיון שאותו הוא הולך להמחיש באופן ויזואלי ולבצע עבודת שטח מקדימה. במילים אחרות להכנס לאיזה שהוא עולם שלפעמים הוא ממש לא הסביבה הטיבעית שלנו, דבר שהופך את המקצוע למעניין ודינמי. במיקרה של Collective Demise הדבר הפוך מבחינתי, זאת הסביבה שהכי טיבעית בשבילי אני חי ונושם אותה ביום ובלילה ולשמה אני יוצר ומעצב. העבודה על Collective Demise היתה מעניינת ומאתגרת מאין כמותה. קיבלתי מזאב את שם האלבום המיועד והתחלתי לבנות קונספט שימחיש את הרעיון של חורבן והרס טוטאלי. סיפור המסגרת של העטיפה מתחיל דווקא בצד הפנימי של העטיפה (זה שמתחת לדיסק) בו איירתי דמות של תינוק שרק יצא אל תוך עולם שכולו תחלואים, רווי אלימות, הרס וחורבן. התינוק עצמו נולד פצוע וחבול אל תוך זוג ידיי אימו שגם הם מעוותות ולא "נחמדות". מכאן מתחיל מסעו של התינוק בעולם שכולו ייסורים, כאב, מוות חורבן ואבל עד הסוף הטוטאלי שהוא למעשה העטיפה הקדמית של האלבום. העטיפה הקידמית היא שילוב של רישום בצבעי אקריליק


יחד עם צילום של מומייה שצילמתי לפני 6 שנים בזמן שטיילתי בפרו במקום שנקרא Nasca. מקום שבו המילה מוות מקבלת משמעות מוחשית וחזקה ביותר, אתה צועד בין אלפי מומיות שמפוזרות על פני מדבר עצום, כולן נשתמרו באורח מדהים עקב מזג אוויר יבש באופן קיצוני. מומייה ספציפית זו נשארה קפואה בתנוחה שהיא החזירה נשמתה לבורא, כאשר היא צורחת מכאב. כשצילמתי את התמונה לא תארתי שיום אחד היא תהיה על עטיפה של אלבום של Salem ותסגור את אותו מעגל הרסני בצורה כל כך אמיתית ומוחשית שמבטאת בעיניי באופן הכי חזק את המשמעות של הוולדות רעה אל תוך עולם רעיל, חולה, אלים מלא בהרס ויגון דרך מסלול שמספיג בנו את כל אותם ערכים מחורבנים. זאת תמצית הקונספט של עטיפת האלבום מבחינתי, קונספט זה תומך בטקסטים ובמוסיקה שמלווים את האלבום.


 לא צריך ללכת רחוק ,אפשר להסתכל מסביב, אנו חיים בגהינום מסוג זה. 


 


2)       הופעת בשתי ההופעות האחרונות עם סאלם מול המון אנשים, איך היתה ההרגשה להופיע הופעות כאלו גדולות? אתה מעדיף הופעות גדולות יותר או קטנות ואינטימיות במועדונים קטנים?


. שתי ההופעות האחרונות עם סאלם היו ללא ספק חוויה שלא עברתי מעודי. אני מאחל אותה לכל מוסיקאי ואומן באשר הוא.  כוונתי היא לא רק לכמות האנשים שהגיעו להופעות, כי יצא לי להופיע בעבר מול כמויות דומות של אנשים, אלה בעיקר בגלל העובדה שהקהל הגיע לראות אותנו מופיעים, תומך ומפרגן בצורה מדהימה.


אין דבר יותר משמח ומרגש כנגן, מאשר לעמוד על במה ולראות 700-800  אנשים שרים  ויודעים את המילים בע"פ. יש הטוענים שהופעות במקומות גדולים באות על חשבון הקשר הישיר בין הקהל ללהקה. לא כך הדבר בהופעות של סאלם שתמיד שמרה ותשמור על קשר עם הקהל במהלך ההופעה ולעולם לא יווצר נתק בין הקהל ללהקה גם במקומות גדולים. אני מעדיף להופיע בכל מקום בו תהיה תחושה טובה ללהקה ובעיקר לקהל, גודל המקום אינו חשוב בעיניי, ברגע שלהקה עולה לבמה


היא צריכה לרסק אותה ולדרוס כל דבר בדרך, לא משנה אם עומדים מולה 50 איש או 10,000


 


3)       לאיזה מוסיקה אתה מקשיב בימים אלו?


 


המוסיקה שאני שומע מושפעת ישירות ממה שאני עובר וממצב הרוח, אני


מושפע מהמון דברים בו זמנית. האלבומים שאני שומע כעת הם:


Monstrosity- In Dark Purity


Meshuggah- Nothing


Soilwork- Natural Born Chaos


Nile- In Their Darkened Shrines


Killswitch engage- alive or just breathing


Cannibal  Corpse- Gore obsessed


The great deciever- a venom well designed


 Devin Townsend-Terria


 


 


דברים שלא ידעתם על Salem:


 


 


1)      Euronymous מנהיג Mayhem הציע לזאב לעבור לנורבגיה ולגור אתו.. ביער... זה היה בחורף 92.


2)      לניר נקב היה הרכב מאד מצליח בארה"ב שנקרא Rainbows End – אחלה להקה !


3)      בשנת 1994 תוכנן סיבוב הופעות בו יחממו סאלם את Death ו Pestilence, הסיבוב לא יצא לפועל.


4)      יש שני אנשים בארץ חברים טובים של הלהקה עם קעקוע של סאלם.


5)      ההופעה האחרונה של סאלם במועדון הבארבי היתה הכי מצליחה אי פעם בתולדות המועדון.


 


6)       בשנת 89 כתב מיכאל רורבגר בעתון "העיר" שסאלם הם "מסוכנים" "צריך לעצור אותם", "פאשיסטים" ו... "בני זונות"....


 

מאמר זה פורסם בתאריך Saturday 24 July, 2004.
שלח לחבר
ספר לחבר על המאמר הזה:  
סל קניות
0 פריטים


Copyright © 2004 Raven Metal
info@ravenmetal.co.il

Powered by E-snif   ©oscommerce
Design By Amit Halachmi