ראשי » קטלוג » ראיונות » הקיסר האחרון - Bard Faust    החשבון שלי  |   תכולת הסל     
טלפון
054-7770485
קטגוריות
חדשים במלאי - יולי 2020
נדירים
מבצע סגר - דיסקים ב 25 ש"ח
Metal Market Corona - גל שני
Metal Market Corona - חדשים טופ
Metal Market Corona - מבצע 3 במא
Metal Market Corona - תקליטים חו
Metal Market Crona - מבצע אלבומי
Metal Packages
NIGHTFALL
Raven Music Releases
TOMORROWS RAIN
תקליטים חדשים
רונן בן טל - אור כשדים
כרטיסים להופעות
תקליטים - LP'S
מאמרים
כל המאמרים
ראיונות ->
  Arallu - השד מהעולם העתיק
  Bartholomeus Night - בלהות
  KREATOR - בראיון חדש
  Overkill - ראיון חדש
  Samael - ראיון חדש
מוצרים חדשים
BLASPHEMY - GODS OF WAR
BLASPHEMY - GODS OF WAR
₪25.00
חיפוש מהיר
 
חפש מוצר
חיפוש מתקדם
מידע
אודות Raven
משלוחים
הצהרת פרטיות
תנאי שימוש
יצירת קשר
הקיסר האחרון - Bard Faust

האיש שעוד לפני צאת האלבום נכלא מאחורי סורג ובריח לעשר שנים עקב ספק רצח ספק הגנה עצמית, האיש שאחראי להרבה מאד ממה שהלהקה הזו הגיעה אליו ונתן את הצביון שלו לאלבום, האיש שהולך להיות המתופף של דיסקשן באלבום הבא.
Bard Faust
הקשר עם בארד נוצר בחודש האחרון, היתה לנו תכתובת מיילים מאד מעניינת והחלטנו להביא ראיון אתו, לספר ממקור ראשון על הכל, אין מקור יותר אמין מזה לשמוע מה באמת קרה, מי נגד מי, מי הלך ואיך, והעיקר: לשמוע על חייו של אדם מעניין ויוצר.

-) באיזה גיל נחשפת לראשונה למוסיקה? ואיך?

טוב, יהיה חסר טעם לומר שבגיל 5 הרי קנו לי תוף עם מקל.., כזה שנותנים לילדים לדפוק עליו, בגיל 10 קנו לי מערכת תופים וככה התחלתי, אהבתי בעיקר מתופפים קלאסיים כמו פיטר כריס מקיס ואת המתופף של בלאק סאבאת, 5 שנים לאחר מכן הקמתי את הלהקה הראשונה שלי והתחלתי מגזין של מטאל קיצוני, בלהקה ניגן איתי סנור רוך, הלהקה הזו הפכה כעבור כמה שנים ל Thorns.

-) התחלת במוסיקה קיצונית בגיל מאד מאד צעיר, גיל 15 לפני 13 שנה זה גיל מאד צעיר לנגן סגנון כזה, האם אתה חושב שהרבה מהילדות והנאיביות שלך הלכה לאיבוד בעקבות זה ובעקבות כל השתלשלות העניינים?

כן, בהחלט כן, אמנם זה הפך אותי להרבה יותר מפוקח בגיל מאד צעיר, אבל במקביל זה דפק לי הרבה מאד והיו לנו דרכים מאד לא סטנדרטיות להוציא את הרגשות שלנו החוצה, הרבה אגרסיות לפרוק, התחלנו בגיל מאד צעיר כי מאד קל היה לעשות חזרות וגם עם המרחק היה שעה או שעתיים נסיעה זה מזה היינו מתארגנים ועושים חזרות.

-) אני יודע שאתה אוהב גם להקות הארדקור כמו Sick Of It ALL למשל, מתי נחשפת לראשונה למוסיקה הזו והאם זה לא סותר מעט את כל מה שהרבה מאד מחבריך ללהקה ולסצינה טענו באותה התקופה והשתמשו במושגים כמו Hardcore Pigs ו they sing about morality - we sing about ANTY morality??

בגיל צעיר מעט לאחר שהתוודעתי למטאל התחלתי להתעניין גם בהארדקור ופאנק, להקות כמו Sick Of It All או Poison Idea למשל מאד אהבתי, הרבה מההצהרות האלו שוחררו ע"י יורונימוס, הוא לא התחבר לתחום הזה, מבחינתי אני תמיד הייתי בעד ביטוי של האינדבידואל ואהבתי גם את הדברים האלו, העניין שלי בבלאק מטאל היה מוסיקלי, כי זה היה תחום חדש עם הרבה מסתורין, אהבתי את המיסטיקה וההילה סביב זה וסביב הלהקות, אבל לא התחברתי בהכרח לכל הקטע האידיאולוגי של להרוס את הכל, במחשבה נוספת קח בחור כמו יורונימוס שהוציא מפיו את כל ההצהרות האלו וקח מן העבר השני את ההתנהגות שלו בשטח, הבנאדם אירגן רשת תכתובת שהיא שיא ה Unity שבעולם עם להקות מיוון, מלזיה, פרו, אפריקה ואפילו מישראל, וזה מעט סותר, אני חושב שהיה אז הרבה בלבול והרבה אנרגיות תמימות של מתבגרים שחשו המון זעם כלפי המנגנון, אני גם היום קרוב הרבה יותר למסר האידיאולוגי של ההארדקור בקטע של למתוך באנדרגראונד וכל הנגזר מכך מאשר לשיר על מפלצות שחורות, יש לי הרבה חברים כמו דני ליליקר מ Nuclear Assault או פיליפ אנסלמו, ואני מרגיש אתם הרבה יותר נכון מבחינה אידיאולוגית.

-) האלבום שמאד מזוהה אתך In The Nightside Eclipse הפך לקלאסיקה בתחום, שנינו יודעים שלמרות האווירה המהממת הסאונד שלו לא הכי מדהים אם להיות עדין.., במיוחד בקטע שלך חלקים מהתופים פשוט "נעלמים" במיקס ושומעים בעיקר מצילות, למרות זאת הרבה מאד להקות ניסו לחקות ולהגיע לסאונד דומה, האם כיוון הסאונד הזה היה מטרה כשנכנסתם להקליט או תוצאה של חוסר מקצועיות?

מעט משניהם אם להיות כנה...., רצינו סאונד שונה ומיחוד אבל יחסית למה שהכרנו באותה תקופה שיהיה גם סאונד נקי ולא הכי מלוכלך וברוטלי, איך להשיג את זה לא הכי ידענו, השפעה מבחינת הכבדות היתה De Mysterius Dom Sathanas של מייהם שזה האלבום עם הסאונד הכי טוב שיצא מהאולפן הזה, אבל לגבי התופים למשל, בזמן עשיית המיקסים אני הייתי במעצר ולא יכלתי להיות שם, מה שעשיתי זה לכתוב לשאר הלהקה במכתבים מה הרעיונות שלי לגבי הסאונד ולקוות שזה אכן מה שיצא, כששמעתי את התוצאה הייתי קצת מבואס מהסאונד תופים אבל האווירה היתה טובה, אני חושב שהאלבום של אמפרור הכי טוב זה Anthems, הוא מבטא בצורה הטובה ביותר את המהות של הלהקה.

-) כשנודע למשפחה שלך על המעצר ועל סיבת המעצר (בארד הורשע ברצח של מהגר הומוסקסואל בגן ציבורי שניסה לתקוף אותו מינית, היתה טענה להגנה עצמית שנדחתה ע"י הפרקליטות וההרשעה היתה רצח) איך הם הגיבו? מה היתה התחושה שלהם כלפיך? מה היו היחסים לאחר מכן ואיך הם היום?

לא יצא לי להיות עד לתגובה הראשונית שלהם כי אני הייתי במעצר חודשיים, אני משער שהיא היתה קשה מאד, היו לנו שיחות על זה, כמובן שהם ראו את זה כדבר לא טוב אבל לא היה נתק.

-) אני רוצה לחזור אתך לרגע בו למעשה הסתיים המשפט ולרגע, לדקות בהן נכנסת לשערי הכלא בידיעה שאת 10 השנים הבאות אתה הולך לבלות שם? האם ה"הגנה" שבתחושה שאפפה אתכם אז בין החברים שלהקות, האם הכל התפוגג ונשארת בעצם בחזית לבד מול המציאות הזו?

הייתי חודשיים במעצר קודם כך שהתחושה הזו כבר לא היתה קיימת, אני לא זוכר בדיוק את התחושה מפני שזה רגע שאתה לא ממש מנסה נצור בלב..., הייתי די בבלאקאאוט ובלחץ מכל העניין ולא ידעתי מה יהיה ואיך יעבור עלי הזמן, מה יהיו היחסים עם אסירים אחרים ואיך אשרוד את זה.

-) ומה אכן קרה?

בהתחלה בודדו אותי כי האישום הוא חמור כמובן והייתי עם כל מיני מהגרים, הרבה מוסלמים, בהתחלה היו לכמה אנשים בעיות עם הרקע שלי ועם העניין ואכן היו עימותים לא נעימים, ניסיתי להראות מצד אחד שאני בסדר ומכבד את כולם כל וד לא מזיקים לי ומצד שני לא לתת שיטפסו עלי, לאחר זמן מה כשהם הכירו אותי טוב יותר זה כמובן השתפר, יחד עם כך אחרי כמה שנים קיבלנו אינטרנט, דואר היה ניתן חופשי לשלוח ולקבל כבר בהתחלה, כך שמרתי על קשר עם הרבה אנשים והמשכתי להתכתב במכתבים כי זה מה שהיה מקובל אז, עם כניסת האינטרנט גדל כמובן מספר האנשים שעמם אני בקשר, היו חברים מהעבר שניתקו איתי קשר והיו כאלו כמו Samoth שהמשיכו לבקר אותי גם שם והקשר התהדק, אט אט קיבלנו גם חופשות שהמינון שלהם אצלי גדל כי היתה לי התנהגות טובה, נרשמתי לאוניברסיטה, עשיתי תואר ראשון ושני בסוציולוגיה, זה נתן לי המון הלמידה הזו, אני מאמין שמתישהוא אעשה את עבודת המאסטר שלי אבל זה רק מתוך עניין, אני לא רואה את עצמי מתעסק בזה.

-) האם השחרורים נתנו לך מעין תחושת קונפליקט בין טעימה מהעולם השפוי והחופשי בחוץ, מהחופש והעדר הפיקוח לבין החרה לאחר מספר ימים אל שגרת הכלא ואל הידיעה שאתה מאחורי סורג? זה הרגיש כמו לתת לך לטעום ממשהו טעים ואז לקחת אותו ממך לא?

כן, בהרבה מובנים זה היה כמו שאתה אומר ומתאר, אבל מצד שני זה נתן לי הזדמנות לבקר חברים, להיות באוניברסיטה מפעם לפעם וזה עשה את העניין להרבה יותר קל מהרבה בחינות, במיוחד כשמועד השחרור התקרב.

-)האם הלימודים שלך באותה תקופה וההצטיינות שלך בהם היתה באיזשהוא מקום דיסוננס בין ההתפתחות שלך כאדם חושב ולומד לבין התנאים שבהם היית שהם מאד מינימלים?

כן, הרבה אסירים נרשמו ללימודים והרבה מהם גם היו טובים בזה כי זה עדיף לשבת בחדר וללמוד מאשר להיות בחוץ ולריב עם כל משוגע שיושב שם, העבודה שלי למשל לתואר השני היתה במקום השני בין המצטיינים באוסלו, הם היו מאד גאים בזה.

-) האם נשארת מעודכן מוסיקלית?

הרבה פחות, לאחר זמן מה הרשו לי להביא דיסקים לכלאאז שמעתי מטאל וכל מיני דברים שאני אוהב אבל מה שקיבלתי חדש היה רק מה ששלחו לי לכלא או מה שהספקתי לקנות כשהייתי בחופשה, לא ניגנתי בתופים שבע שנים.

-) האם הה ברור לך שתחזור למוסיקה לאחר השחרור או שזה התברר לך רק לאחר או לקראת השחרור?

חלק מהתהליך של ההבראה שוב הוא לחזור למוסיקה ולנגן את מה שאני אוהב, ידעתי שאני אחזור לנגן אבל לאט לאט.


-) אילו ערכים תעביר לילד שלך בתור אבא ? איך תצליח להוציא ממנו את המיטב כשהוא חי בתחושה של מה שעשית בעבר?

ערכים של אינדבידואליזם ללא פגיעה באחרים, אני כן אספר לו בגיל בגרות מה עשיתי ואת הטעות הזו ואני מקווה ומאמין שאשכיל ללמד בצורה הטובה ביותר ממה להמנע ואיך אפשר לשמור על האני שלך ועל האינדבידואל שלך ללא פגיעה באחרים או עשיית שטויות.

-) אתה מרגיש בהרבה מאד מובנים חלק מאמפרור, להרבה אנשים האמפרור האמיתית היא אתך ועם ההרכב של nightside, יש לך קעקוע של אמפרור על היד, איך אתה מסביר את הקשר הזה עם להקה שאתה לא חלק ממנה כבר עשור?

זה בגלל שני דברים עיקריים: האהבה שלי ללהקה הזו ולמה שהם מייצגים והחברות הארוכה שלי עם Samoth, אני בהחלט מרגיש חלק מהם ומאד גאה בזה, זה משהו בלתי נפרד ממני.

-) אתה אמור להיות המתופף באלבום החזרה והקאמבק המצופה של Dissection, זו להקה שמעבר לכשרון המוסיקלי העצום שלה יש בה הרבה מאד בעייתיות, במיוחד מבחינת האידיאולוגיה הבלתי מתפשרת או בלתי מרוסנת של Jon, אני יודע שאתם מכירים הרבה מאד שנים, אבל עדיין: לאור מי ומה שאתה היום אינך חושב שלנגן בכזו להקה עם זה מסר ואידיאולוגיה לוקח אותך אחורה שוב לדברים שאף פעם לא ממש היית חלק מהם מבחינה אידיאולוגית ורגשית? האין זו מעין חזרה אחורה? קראתי ראיונות עם Jon לקראת החזרה שלהם, הייתי מאד סקרן לשמוע מה איש כמוהו, יוצר מצויין ומוסיקאי אדיר שעבר כל כך הרבה אישית בשנים האחרונות, מה יש לו להגיד, ובכנות: אכזבה, אני קורא רק "תפחדו מאיתנו, אנחנו חוזרים !!!!" "שטן שטן 666 דיסקשן" איך אתה משתלב בזה? הרי הוא מחפש אנשי אידיאולוגיה שיעמדו פול טיים מאחוריו לפי טענתו

העניין הזה מאד מעסיק אותי לאחרונה, אני יודע ומרגיש שאני רוצה לנגן מוסיקלית את החומר שלהם כי הם כפישאמרת להקה מצויינת, אבל אני לא רואה את עצמי עומד מאחורי מסר כזה כי זה ממש לא אני, גם לא הייתי ככה בעבר, לי חשובה המוסיקה אבל ני מעוניין לדעת מה החלק שלה לעומת האידיאולוגיה ומה החלק שלי בלהקה ועד כמה אני אמור להיות מעורב, בשביל כל זה אני בהחלט צריך לתפוס שיחה עם Jon ואני אהיה יותר חכם אז, אני אדבר אתו בעוד שבועיים בערך ואז נראה איך אני משתלב בעניין הזה ועד כמה.

-) אתה כותב הרבה שירה,אני מאד סקרן לגבי זה כי אני אישית התחלתי מכתיבת שירה בגיל צעיר עוד לפני שהיתה לי להקה, זה מה שדחף אותי לעשות מוסיקה, לשיראת השירים שלי, אתה כתבת שירים לשני אלבומים טובים מאד של Zyklon שאני אישית קניתי כי התעניינתי בטקסטים, כתבת גם שיר ל Sigh היפנים, ול Aborym , איך כל זה נוצר?

כתבתי ל Zyklon כי אני חבר של Samoth ורצינו שאני אכתוב, אני כותב השירים שלהם וזה דרך אגב גם חלק מהפרנסה שלי כרגע ואני עושה הכל כדי שזה יצא הכי טוב שאפשר כי השם שלי על זה וזה אני ואני מעוניין שזה ידיק את עצמו.
לגבי Sigh , אני מכיר אותם ממזמן כי את הדיסק הראשון הם הוציאו במקור בחברה של יורונימוס, שמרנו על קשר וכשהייתי בכלא התכתבתי אתם במיילים, הם ביקשו שאכתוב להם שיר ובשמחה רבה הסכמתי, אני מאד מעריך אותם, הם להקה טובה מאד שחבל שלא זוכה להערכה הראוייה.
לגבי Aborym אטילה שהיה הזמר של מייהם ביקש ממני לכתוב וכך זה התגלגל.

-) תגיד, Aborym נאצים?

אני מכיר רק את Atilla והוא לא נאצי, ממש לא, את שאר חברי הלהקה אני לא מכיר כך שאין לי מושג מה הדעות שלהם, אני מאד אשמח לדעת שהם לא נאצים, אולי בגלל המראה שלהם אנשים עושים קונוטציות ואולי באמת יש משהו, האמת שאני לא יודע כי אני לא מכיר את שאר חברי הלהקה.
במרוצת השנים קיבלתי מלא הצעות לכתוב לאחרים אבל אני אתמקד כרגע במה שאני עושה כבר כי אני לא מעוניין לפזר את הכתיבה בין הרבה יוצרים, מבחינת תיפוף, במידה ומשהו יעניין אותי אעשה זאת אבל אני כאומר צריך לראות מה קורה עם Dissection כי מצד אחד אני לא רואה את Jon משנה את האידיאולוגיה שלהם ומצד שני יהיה להם וגם לי מאד קשה להתקדם הלאה ככה.

-) האם אתה רואה את צמך כיום כמתופף או ככותב? מה יותר חשוב?

התיפוף כי אני אוהב להופיע וכמעט לא יצא לי, הכתיבה היא עוד אספקט שמאד קרוב אלי אבל אני בראש ובראשונה מתופף.

-) יש לך חומר משלך? אלבום סולו או פרוייקט אישי?

לא, וזאת מהסיבה הפשוטה שאני לא יודע לנגן גיטרה או בס, אני מתופף...

-) מה אתה שומע כיום ומה דעתך על המטאל כיום?

הגבולות הטשטשו לחלוטין וזה נפלא כי זה נותן הרבה מאד חופש ליצירה במוסיקה הכבדה, אני לא שיערתי שזה יהיה המצב במטאל כשאשתחרר ואת ה"הלם" קיבלתי רק בזמן האחרון כשראיתי מה הולך בתחום ועד כמה הדברים מעורבים מבחינה מוסיקלית.
אני אוהב מהחדשים את Nile, את Nevermore אותם אני אוהב עוד כ Sanctuary מהעבר, תמיד אהבתי אותם, אני בזמן האחרון שומע שוב הרבה Bathory מחדש, מאד אוהב אותם, הרבה Manowar ישנים, בלאק סאבאת, דברים כאלו, כמובן שאני אוהב הרבה דברים חדשים אבל היתה השפעה גדולה עלי כמתופף למתופפים של דיפ פרפל וקיס, אני מקשיב גם להרבה דברים אחרים כמו פינק פלויד וכיו"ב.

-) איך אתה רואה את ההתפתחות של מישהו כמו Tchort שינגן אתך באותה להקה והיום עושה את Green Carnation שזה משהו שונה לחלוטין?

בכנות, יצא לי לשמוע רק שיר אחד מהאלבום החדש שלהם ברדיו אבל הבנתי שהתקליט הקודם היה מאד אטמוספרי ומיוחד ושהוא שר חומר מאד אישי, קשה היה לי לחשוב עליו כעל מי שיעשה את זה כי אז בתקופהההיא לפני עשור, הוא מכל חברי אמפרור היה הכי דבוק לעניין הבלאק והיה מאד הארדקור רעיונית מבחינת תפיסת הקונספט כפרימיטיבי וכיו"ב, אז אני שמח שהוא עושה גם משהו כזה היום.

-) היי, הוא עדיין מנגן ב Carpathian Forest....:-))

נכון (צוחק) אז הנה, יש במה להכל.

-) מה יצא לך לשמוע על הסצינה הישראלית? השם סאלם מצלצל לך מוכר? הרי בטח שמעת על הקטע שלהם עם Varg או יותר נכון על הקטע שלו אתם...

את האמת, כמעט ולא מכיר, קיבלתי בזמנו במהלך השנים כל מיני מכתבים גם מישראל והייתי בקשר עם כמה אנשים, השם סאלם כמובן מוכר לי מאד, הם היו בקשר עם יורונימוס ו Dead, הם ישראלים?? מה קרה ביניהם לבין וארג?

-) כן, הם ישראלים ומאז הם הוציאו ארבעה אלבומים מצויינים, אני אשלח לך דיסקים שלהם (וכאן אני מספר לו את השתלשלות המקרה עם וארג ומעטפת הנפץ...)

הוא טיפש וארג, לא הכרתי אותו אז, הכרנו רק ב 93 אבל הוא היה אלוף בלרכוש לעצמו אויבים, אני חושב שמה שהוא עושה לא חכם במיוחד..., קח מהעבר השני את יורונימוס שהיה מאחד את הלהקות ובקשר עם כל כך הרבה הרכבים, זה מראה לך הבדלי גישה.

-) האם כיום, עם הטקסטים של Zyklon על עולם תעשייתי ומנוכר ועם הרבה ביקורת חברתית, עם מייהם שמכריזים מלחה על כל מה שהאמינו בו ומנסים ליצור זהות חדשה, עם סאטיריקון שפותחים שכונה עם פיליפ אנסלמו ועם פנריז מדארקטרון שמעריץ הרכבי טראנס מישראל, אתה חושב שכיום אתם למעשה כותבים על אותם דברים ממש שבעבר יצאתם והכרזתם מלחמה נגד כל הלהקות ששרו על נושאים כאלו?

אני לחלוטין מבין את מה שאתה אומר וזה נכון, אני חושב שזה הרבה מאד עניין של התבגרות ושל גישה נרכשת ונסיון וכיום יש לנו הרבה יותר מה לומר מאשר זעם והרבה דרכים הרבה פחות ילדותיות ליצור אומנות ומוסיקה קיצונית.


מאמר זה פורסם בתאריך Saturday 17 July, 2004.
שלח לחבר
ספר לחבר על המאמר הזה:  
סל קניות
0 פריטים


rc


Copyright © 2004 Raven Metal
info@ravenmetal.co.il

Powered by E-snif   ©oscommerce
Design By Amit Halachmi